هفته تربیت بدنی بهانه ای برای ایجاد نشاط عمومی و سلامتی مردم

شیراز (پانا) - رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری شیراز اظهار کرد :هدف شهرداری از برگزاری همایش های ورزشی و روزهای ویژه در هفته تربیت بدنی، ایجاد نشاط اجتماعی و سلامت مردم در سطح عمومی است .

کد مطلب: ۸۶۳۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
هفته تربیت بدنی بهانه ای برای ایجاد نشاط عمومی و سلامتی مردم

ابراهیم گشتاسبی راد در گفت و گو با پانا افزود: در این هفته تربیت بدنی ،هیأت های ورزشی میتوانند اعلام موجودیت کنند و آنچه هنر خود در ورزش است را به نمایش بگذارند تا مردم تشویق و جذب شوند .

وی خبر داد : در حال حاضر در پارک های محله صبح ها مربی هایی وجود دارند که به مردم تمرین میدهند و به مردم کمک میکنند در یک فضای گروهی قرار گیرند و ورزش کنند.

***ورزش برای همه است حتی بیماران خاص و پیوند اعضا

دبیر هیأت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان فارس نیز در ادامه این گفت و گو به پانا گفت:همه میتوانند با نظر پزشک ورزش کنند و هیچ محدودیتی وجود ندارد .

سپهر سپاسی گفت:مسابقات ورزشی برای افرادی که پیوند عضو شدند از 50سال پیش در کشور های جهان برگزار میشود، در ایران نیز از 20سال پیش شروع شد و اکنون 10سال است به طور مستقل زیر نظر فدارسیون بیماران خاص فعالیت میکند.

وی افزود :ما پذیرای عزیزانی که پیوند عضو شدند و همچنین بیماران خاص از قبیل :تالاسمی،هموفیلی ، ام اس ، دیابت و دیالیز هستیم . این افراد در بخش پیوند عضو حتی به مسابقات برون مرزی هم میتوانند راه پیدا کنند و در بخش بیماران خاص ما آنها را تا سطح کشوری اعزام میکنیم.

وی خبر داد: در رشته های ورزشی شنا، دومیدانی، تنیس روی میز، بدمینتون و بولینگ به صورت حرفه ای برای کسب مدال فعالیت میکنند و در ورزش های دیگر با کسب اجازه از پزشک میتوانند در ورزش های همگانی شرکت کنند و روحیه شاد را برای خود ایجاد کنند.

خبرنگار: کیمیا موحد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار