آغاز به کار گشت حفاظت از فضای سبز در شیراز

شیراز(پانا) - رییس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری شیراز ، از راه اندازی گشت ویژه حفاظت از فضای سبز به منظور جلوگیری از تخریب باغات و فضای سبز از سوی این سازمان خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۱۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار  گشت حفاظت از فضای سبز در شیراز

جهانبخش میرزاوند امروز در جمع خبرنگاران افزود:مردم می توانند در صورت مشاهده کردن هرگونه تخلف ویا تخریب درختان و فضای سبز با سامانه ی 137تماس حاصل کنند و ماموران این سازمان با متخلفان برخورد می کنند.

وی گفت: با راه اندازی گشت های ویژه فضای سبز در آینده می توانیم در حفظ باغ ها و پارک ها همکاری بیشتری داشته باشیم.

میرزاوند اظهار داشت:برای اینکه بتوانیم فضای سبز خوبی داشته باشیم نیاز به نقشه برداری دقیق و پلاک کوبی داریم که بتوانیم از این طریق اطلاعات لازم برای توسعه در فضاهای سبز را حاصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه شیراز در عید نوروز امسال متفاوت تر از نوروز سال 97 خواهد بود افزود:عید نوروزامسال شیراز با کاشت گل های زیبا در پارک ها و معابر گل آرایی می شود.

رییس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری شیراز از تشکیل کمیته استقبال از بهار به منزله جلوگیری از تبعیض در شهرشیراز با همکاری مناطق مختلف خبر داد و افزود:از اهداف این کمیته گل کاری در معابر و پارک ها است.

جهانبخش میرزاوند از اجرای طرح جمعه سبز خبرداد و افزود:از ماه آینده روز های جمعه همه ی پارک ها و باغ هایی که برای ورود لازمه ی تهیه بلیط است به صورت رایگان در اختیار خانواده ها و مردم قرار داده می شود.

او از بازگشایی دو باغ جدید با عنوان باغ مینیاتوری و باغ گل ها که از عملکرد دیگر سازمان سیما،منظر و فضای سبز و فضای سبز شهرداری شیراز است در آینده ای نزدیک خبر داد.

میرزاوند خاطر نشان کرد: با تدوین آیین نامه ی ویژه برای تنبیه و تشویق پیمانکاران و نظارت بر حسن پیمانی با پیمانکاران ، نظارت بر حسن انجام کار ایجاد فضای سبز به صورت الکترونیک انجام می شود.

وی ادامه داد: مقبره واجوی کرمانی به همت این سازمان و با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری شیراز و اداره کل روابط عمومی شهرداری شیراز بهسازی شده و یک طرح سنگی بسیار فاخر توسط یکی از هنرمندان شهر شیراز طراحی شده است که در روز 17دی ماه همزمان با سالروز خواجوی کرمانی مراسمی در خور جایگاه آن برگزار خواهد شد.

خبرنگار:محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار