مراسم عزاداری هفت صفر در شهرقدس

شهرقدس (پانا) - مراسم عزاداری شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور امام جمعه شهر قدس و چند تن از مسئولین شهری در آموزشگاه شهید مجتبی حسینی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۳۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مراسم عزاداری هفت صفر در شهرقدس

همزمان بافرارسیدن هفت صفر شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع) هیئت انصارالمهدی (عج) دبیرستان شهید مجتبی حسینی به همین مناسبت مراسم عزاداری با حضور حجت الاسلام جوکار امام جمعه ، مسئول کارشناسی بازرسی و ارزیابی اداره آموزش و پرورش ،پودینه مسئول حراست اداره آموزش و پرورش و ابریمن معاون امام جمعه در امور جوانان و قرارگاه فرهنگی شهر قدس رابرگزار کردند.
در ابتدای برنامه حجت الاسلام رضا جوکار با اشاره به اهمیت رده سنی نوجوانی گفت: دانش آموزان از روحیه بالایی برخوردارند و این روحیه را باید در مسیر صحیح به کار بگیرند همانطور که در زمان قیام سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیز نوجوانی بنام قاسم که از فرزندان امام حسن مجتبی(ع) بود به یاری امام زمانش شتافت و یا برادر قاسم ابن الحسن،حضرت عبدالله وقتی احساس کرد که اباعبدالله الحسین (ع) نیاز به یاری و کمک دارد خودش را فدای امام حاضرش کرد و خودش را به عنوان کوچک ترین و آخرین شهید کربلا معرفی کرد.
وی ادامه داد: در زمان انقلاب اسلامی نیز نوجوانان مشاهده کردند که امام خمینی (ره) به صحنه آمده است برای نجات دادن مردم از دست اشغالگران،استعمارگران،زورگویان و غارت گران به صحنه آمدند و دستشان را از کشور کوتاه کردند.
امام جمعه شهرقدس افزود: سربازان امام خمینی (ره) همین دانش آموزان نوجوان بودند،مردم کوچه و بازار کسانی که وظیفه خودشان را در زمانشان شناختند.
حجت الاسلام جوکار با اشاره موضوع جنگ نرم که هم اکنون با آن مواجه هستیم اذعان داشت: یکی از عرصه های نبرد با دشمن در جنگ نرم نبرد علمی است. با دانشتان و باعلمتان با افتخار آفرینی هایتان دشمن را سر جایش بنشانید.
وی در ادامه با اشاره به فراهم بودن امکانات کافی برای تحصیل گفت: حالاکه همه شرایط برای تحصیل شما فراهم است این فرصت را غنیمت بشمارید و خوب درستان را بخوانید.
امام جمعه شهر قدس ضمن اشاره به توصیه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی)به نوجوانان و جوانان که میفرمایند، تحصیل،تهذیب،ورزش، اظهار داشت: باکسب افتخارات علمی،توجه به معنویت و انس باقرآن و تقویت ساخت و ساز بدن میتوانیم به موفقیت برسیم.

/خبرنگار: معراج محمودی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار