مدیر پروژه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس:

پروژه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس امسال اجرا می شود

تهران (پانا) - مدیر پروژه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس از اجرایی شدن این موضوع در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۳۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
پروژه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس امسال اجرا می شود

عظیم محبی مدیر پروژه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، از اجرای این پروژه در سال جاری در سراسر کشور خبر داد.

او گفت: سال گذشته براساس دستور دکتر بطحایی این کار مهم در وزارت آموزش و پرورش آغاز و با تشکیل کمیته‌ای تخصصی دستورالعمل مربوطه تدوین و برای اجرا در مناطق مرکزی استان‌ها ابلاغ شد.

محبی افزود: در این بخشنامه ۳ فرایند اصلی برای انتخاب و انتصاب مدیران مدارس براساس رویکرد شایسته‌گزینی پیش بینی شده است.

او ادامه داد: سوابق کاری و تجربی 200 امتیاز، آزمون 200 امتیاز، مصاحبه 400 امتیاز، سوابق کاری و تجربی شامل مدرک تحصیلی، سابقه کار، سابقه معاونت، مدیریت، آزمون شامل 100 سؤال از اسناد تحولی و منابع مدیریتی، مصاحبه شامل 3 بعد روانشناختی، مدیریتی و قوانین و مقررات است.

مدیر پروژه انتخاب و انتصاب مدیران افزود: برای انجام این کار ملی سامانه‌ای طراحی شد و همه کارها از طریق سامانه انجام شده است.

محبی گفت: براساس این دستورالعمل سال گذشته در مناطق مرکزی استان‌ها حدود ده هزار داوطلب در سامانه ثبت نام کردند. از این تعداد حدود 7 هزار نفر در آزمون شرکت و حدود 6 هزار نفر در این آزمون قبول شده و در مرحله مصاحبه شرکت کردند.

او افزود: در ابتدا پیش‌بینی مناطق مرکزی استان‌ها در خصوص نیاز به مدیریت مدرسه حدود 3000 نفر بود اما در عمل با توجه کمبود نیروی انسانی تعدادی از مدیران علیرغم شرایط بازنشسته ادامه مدیریت داده‌اند. لذا 1754 نفر مدیر مدرسه براساس شرایط فوق در مناطق منصوب شده‌اند.

محبی اقدامات مهم در سال جاری را اینطور عنوان کرد که در سال جاری این پروژه با اصلاحات مورد نیاز به صورت سراسری اجرا خواهد شد و برای مدیران انتخاب شده براساس این دستورالعمل دوره‌های آموزشی مفیدی طراحی و اجرا خواهد شد.

مدیر پروژه انتخاب و انتصاب مدیران در پایان ضمن تشکّر از همه همکاران ستادی، استانی، منطقه‌ای و مدارس درخواست کرد پیشنهادات خود را برای تقویت این کار مهم و ملی به دبیرخانه این پروژه مستقر در معاونت متوسطه ارسال کنند. در عین حال عزیزان داوطلب در سال گذشته نیز اگر از شرایط برگزای این فرایند نظراتی دارند می‌توانند نظرات انتقادی و اصلاحی خود را به همین دبیرخانه ارسال کنند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار