قیمت نان در کردستان افزایش یافت

سنندج(پانا)-استاندار کردستان در کار گروه اصلاح نظام یارانه نان استان کردستان با تصویب افزایش قیمت نان از خبازیها خواست برای افزایش کیفیت نان در کردستان تلاش خود را مضاعف کنند و نان با کیفیت و متناسب با استانداردهای تولید نان را به مردم عرضه کنند.

کد مطلب: ۸۶۲۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
قیمت نان در کردستان افزایش یافت

بهمن مرادنیا،استاندار کردستان در کارگروه اصلاح نظام یارانه گندم و آرد ونان استان کردستان در محل سالن شهدای گمنام استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: نانوایی ها باید دقت کافی را در پختنان داشته باشند چون هر مشکلی در نان ایجاد شود در سلامت خانواده های ما هم تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: باید بر روی قیمت، وزن و کیفیت نان های تولیدی استان نظارت کافی صورت گیرد که در این راستاخود اتحادیه نانوایان وخبازی ها هم باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار کردستان ضمن تاکید بر ضرورت توجه به کیفیت نان و نیز تامین معیشت کارگران خبازی ها، اظهار داشت:قیمت های جدیدیکه امروز در این کارگروه مصوب شد برای یک سال پبش رو بوده و سال بعد هم باید در آنها بازنگری شود.

وی ادامه داد: وضعیت معیشت کارگران خبازی ها برای ما بسیار مهم است و آنها در جلسات قبلی دغدغه هایی را مطرح کردند کهجای نگرانی داشت.

استاندار کردستان همچنین با اشاره به اینکه از سال ۹۳ قیمت نان تغییری نکرده است، افزود: اگر از همان سال ۹۳ هر سال درقیمت ها بازنگری می شد در حال حاضر این نگرانی و حساسیت ها وجود نداشت.

مرادنیا خاطر نشان کرد: باید افزایش قیمت نان به گونه ای باشد که فشار روانی را بر مردم ایجاد نکند.

استاندار کردستان در پایان نیز خواستار نظارت بیشتر بر مبالغی که برای صدور کارت های بهداشتی و جواز پروانه کسب از خبازی ها ونانوایان دریافت می شود،شد.

لازم به ذکر است در این جلسه مصوب شد قیمت انواع نان در استان افزایش یابد که بر این اساس قیمت نان لواش با وزن چانه ۱۶۵ گرم به ۲۰۰ تومان، نان سنگک با وزن چانه ۴۵۰ گرم به ۷۰۰ تومان و نان بربری با وزن چانه ۴۵۰ گرم به ۶۵۰ تومان افزایش یافت که این افزایش قیمت ها از روز چهارشنبه ۲۵ مهر در استان اعمال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار