معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در مدرسه شبانه روزی عشایری فدک در لالی:

بازگرداندن سهمیه کنکور دانش آموزان عشایری با جدیت دنبال می شود

١٨٦ هزار دانش آموز عشایری در کشور وجود دارد

اهواز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از اقدامات و پیگیری های مهم ما در وزارت آموزش و پرورش بازگرداندن سهمیه کنکور دانش آموزان عشایری است، چون این دانش آموزان در مقایسه با دیگر دانش آموزان در طول تحصیل از امکانات کمتری برخوردار هستند.

کد مطلب: ۸۶۲۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
بازگرداندن سهمیه کنکور دانش آموزان عشایری با جدیت دنبال می شود


رضوان حکیم زاده عصر امروز در مدرسه شبانه روزی فدک با ابراز خرسندی از سفر به مناطق عشایری در شهرستان لالی استان خوزستان گفت: تحصیل دانش آموزان عشایری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از توجه مسئولین آموزش و پرورش خوزستان به ادامه تحصیل دانش آموزان عشایری تشکر می کنم.

وی دختران عشایری را دارای توانایی و استعداد بالایی دانست و گفت: خوشحالم که در جمع دختران خوب و مستعد عشایر در این شبانه روزی هستم ، من نیز مثل شما عزیزان دوران نوجوانی را در مدارس روستایی سپری کردم و در مدارس شبانه روزی ادامه تحصیل دادم.

حکیم زاده با بیان اینکه امروز وجود آموزش و پرورش عشایری مدیون تلاش های استاد محمد بهمن بیگی در بنیان گذاری آموزش و پرورش عشایر در کشور است، گفت: اگر امروزه در کشور دارای ١٨٦ هزار دانش آموز عشایری و تعدادزیادی مدرسه شبانه روزی هستیم خود را مدیون تلاش های استاد بهمن بیگی می دانیم . ایشان دانشسرای مخصوص عشایری ایجاد کردند و در راستای آموزش و پرورش عشایر گام های بلندی برداشتند.

وی در عین جامعه عشایری را دارای زنان بزرگی همانند سردار مریم بختیاری دانست و گفت: دختران عشایر باید همیشه به گذشته پرافتخارشان مباهات کنند و ثابت کنند که با اراده و تلاش می توانند به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرد.

حکیم زاده گفت: عدالت آموزشی این است که شما فرصت های برابری برای تحصیل داشته باشید، از این رو یکی از اقدامات و پیگیری های مهم ما در وزارت آموزش و پرورش بازگرداندن سهمیه کنکور عشایر است چون دانش آموزان عشایری در طول تحصیل از امکانات کمتری برخوردار هستند.

وی در عین حال با تاکید بر لزوم دارا بودن تمامی تخصص ها در جامعه عشایری گفت: جامعه عشایری به همه نوع تخصصی نیاز دارد و خیلی خوب است که دانش آموزان عشایری با توجه به این موضوع، به مشاغل متنوعی فکر کنند و با توجه به استعدادی که دارند همان مسیر را دنبال کنند.
وی در پایان یادآور شد: شما دانش آموزان عشایری باید همیشه به یاد داشته باشید که فرزند عشایر هستید و باید به جامعه عشایری خدمت کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار