برپایی نمایشگاه « هفته خوشنویسی » در نیشابور

نیشابور (پانا ) - نمایشگاه « هفته خوشنویسی» برگزیده آثار گروهی از اعضای انجمن خوشنویسان شعبه نیشابور در محل نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور بر پا شد.

کد مطلب: ۸۶۲۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
برپایی نمایشگاه  « هفته خوشنویسی » در نیشابور

مسئول نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: نیشابور مهد تمدن و فرهنگ و هنر است که در طول تاریخ مردان بزرگی را از این دیار تقدیم جامعه بشری کرده است که آثار و تفکر ایشان باعث مانایی و جاودانگی شده است و هنوز هم خلف صالح ایشان هستند که در رشته های مختلف هنری و فرهنگی باعث افتخار ایران و ایرانیان هستند و در این رهگذر اساتید خوشنویس اقدامات موثری انجام داده اند که نمایشگاه « هفته خوشنویسی» با اهتمام انجمن خوشنویسان شعبه نیشابور بر پا شد.

حمیدرضا آتشی گفت: در نمایشگاه «هفته خوشنویسی» 35 اثر برگزیده 22 نفر از اساتید واعضای انجمن خوشنویسان نیشابور به سرپرستی علی دربهشتی در ابعاد 50*35 تا 70* 100 در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه «هفته خوشنویسی» آثار خوشنویسی در قالب های، نستعلیق شکسته نستعلیق، سیاه مشق، قطعه، چلیپا ،کتابت وخط ثلث برگرفته از آیات کلام وحی، احادیث وروایات اهل بیت عصمت وطهارت (ع) واشعار بزرگان ادب پارسی خیام، عطار، فردوسی، مولوی، حافظ، سعدی و...به رشته تحریر در آمده است که ترصیع و تذهیب این آثار را هنرمند ان تذهیب کارنیشابوری عباس همراه، اعظم حمیدی، اعظم خانی ونسرین دربهشتی انجام داده اند.

مسئول نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: نمایشگاه «هفته خوشنویسی» از 21 الی 26 مهر97 هر روز از ساعت 17 الی 20 بعدازظهر در محل نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در معرض دید عموم علاقمندان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار