رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان گفت:

برگزیدگان مسابقه تاریخ و تئوری هنر خوشنویسی در شیروان معرفی شدند

بجنورد (پانا)-پس از پایان هفته خوشنویسی و بررسی بیش از 200 پاسخ  ارسالی به انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان، برگزیدگان مسابقه تاریخ و تئوری هنر خوشنویسی معرفی شدند .رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان در رابطه با اهمیت خط  و خوشنویسی گفت: خط و خوشنویسی از جمله هنرهای سنتی ایرانیان است که از دیرباز در این سرزمین وجود داشته و هر بیننده ای را مجذوب زیبایی خود می کند.

کد مطلب: ۸۶۷۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزیدگان مسابقه تاریخ و تئوری هنر خوشنویسی در شیروان معرفی شدند

علی رحیمی افزود: اما زیبایی و جنبه تزئینی خط تنها یک بعد این هنر است و بعد دیگر آن خوش خطی و خوانایی است که لازمه جامعه است.

وی گفت: متاسفانه امروزه در بین جوانان و نوجوانان ما، کمتر افراد خوش خط دیده می شوند و بد خطی یکی از معضلاتی است که در مدارس ما و در بین دانش آموزان وجود دارد و حتی گاهی معلمان را نیز برای تصحیح برگه های امتحان دانش آموزان دچار مشکل می کند.

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان در ادامه اظهار داشت: در گذشته توجه به خط، خوانایی و زیبایی آن از موارد آموزشی مهم بوده است که امروزه در بین برنامه های مختلف مدارس به دست فراموشی سپرده شده است.

رحیمی با اعلام تقدیر و تشکر از عوامل برگزارکننده این مسابقه گفت: برگزاری مسابقه تاریخ و تئوری هنر خوشنویسی بهانه ای برای یاد آوری این مهم و توجه اولیا و مربیان به امر خط دانش آموزان بود.

وی در پایان اسامی 8 نفر برگزیده این مسابقه را یاسین افر، مهسا سالخورده، محراب حسین پور، سروش حسین زاده، طیبه عصمتی، زکیه شفیق، زهرا عبدالهی و طهورا ظفری اعلام نمود.

لازم به یادآوری است که این مسابقه به مناسبت هفته خوشنویسی ( هفته آخر مهر ماه ) توسط انجمن خوشنویسان شیروان و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان و به صورت غیر حضوری برگزار گردید.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار