شیوه‌نامه اجرایی برنامه آموزش خانواده در سال تحصیلی 98-97 ابلاغ شد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش شیوه‌نامه اجرایی برنامه آموزش خانواده در سال تحصیلی 98-97 را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۸۶۲۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
شیوه‌نامه اجرایی برنامه آموزش خانواده در سال تحصیلی 98-97 ابلاغ شد

برنامه آموزش خانواده در در سال تحصیلی 98-97 برای همه پایه‌ها طراحی شده است تا والدین مهارت‌های لازم را برای مشارکت‌های در برنامه‌های تربیتی مدارس به دست آورند و در این باره آموزش ببینند.

آشنایی با حقوق اعضای خانواده و عوامل استحکام آن، مشارکت خانواده‌ها در تربیت فرزندان، افزایش سطح توانایی‌های والدین در ایفای نقش تربیتی خود، همسویی و هماهنگی روش‌های تربیتی خانه و مدرسه و مسئولیت‌پذیری خانواده‌ها در تربیت فرزندان از جمله اهداف دوره‌های آموزشی‌ها خانواده‌هاست.

دوره‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری برای ارتقای سطح دانش و بینش اولیا و مربیان در قالب دروس معین و مشخص ارائه می‌شود.

طبق شیوه‌نامه اجرایی، برای اجرای دوره‌های آموزش خانواده باید کمیته‌ای در هر مدرسه شامل مدیر مدرسه یا معاون او، رئیس و دو نفر از اعضای انجمن اولیا و مربیان و نماینده معلمان تشکیل شود.

در دوره حضوری حداقل یکی از والدین باید در دوره تعریف‌شده حضور منظم و فعال داشته باشد. اما روش غیرحضوری از طریق سیناروبیک و به صورت فیلم ارائه می‌شود که هر یک از والدین می‌توانند با استفاده از تلفن همراه خود، دوره آموزشی موردنظر را بگذرانند.

براساس شیوه‌نامه اجرایی آموزش والدین، شرکت پدر و مادر برای دوره ابتدایی حداقل در دو دوره غیرحضوری و برای دوره متوسطه در پنج دوره غیرحضوری برای دریافت گواهی الزامی است.

راهبردهای تشخیص ناهنجاری کودکان و اصلاح آن، اختلالات یادگیری در کودکان، آموزش مهارت‌های پیشگیری از آسیب‌های جسمانی، اقتصاد خانواده و انتظارت فرزندان، آموزش مهارت‌های برقراری ارتباط والدین با فرزندان، شیوه‌های عملی تربیت دینی، آموزش مهارت‌های دوست‌یابی فرزندان و ... از جمله دوره‌های دوره ابتدایی است.

همچنین دوره‌هایی با موضوع چون اعتیاد در سنین نوجوانی، خودکشی، مهارت دوست‌یابی، آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای، رشد و بلوغ جنسی، آموزش مهارت‌های بین فردی و گروهی، راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی، از جمله دوره‌های متوسطه اول و اعتیاد در سنین جوانی، خودکشی، آراستگی، آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای، آموزش مهارت تفکر نقادانه و خلاق، بهداشت روانی، مدیریت هیجان، مرزها در روابط دختران و پسران و خانواده و اوقات فراغت و ... از دوره‌هایی است که برای مقطع متوسطه دوم برنامه‌ریزی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار