معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

آمادگی مدارس ابتدایی استان کرمانشاه برای آموزش غیرحضوری

کرمانشاه (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان از آمادگی مدارس ابتدایی برای آموزش غیرحضوری خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی مدارس ابتدایی استان کرمانشاه برای آموزش غیرحضوری

ناهید فضلی گفت: در شرایطی بنا به هر دلیلی در طول سال تحصیلی مدارس با تعطیلی مواجه می‌شوند باید روند آموزش و تربیت همواره استمرار یابد و مدارس خود را برای ارائه‌ آموزش‌های غیرحضوری آماده نمایند و در این راستا تعامل بیشتر والدین و مدرسه به‌عنوان دو نهاد تاثیر‌گذار در جبران عدم تحقق برنامه آموزشی قصد شده می‌تواند از افت تحصیلی کودکان دوره‌ی ابتدایی جلوگیری نماید .

فضلی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که تعطیلی مدارس اجتناب ناپذیر شده است و بر اساس سند تحول بنیادین مدرسه به‌عنوان کانون تربیت محله برای جبران برنامه‌های معوق، باید دغدغه و راهکارهای عملیاتی مشخص داشته باشد و به سمت آموزش‌های غیرحضوری و آموزش در منزل حرکت نماید و پیداست نوع برنامه باید کاملا متناسب با شرایط خاص هر مدرسه باشد.

وی افزود: تجربه‌های به دست آمده در ایران اسلامی از قبیل روزهای جنگ، زلزله، سیل و.... به‌عنوان گنجینه‌ای ارزشمند پیش روی ماست که باید هرچه زودتر با استفاده بهینه از آنها در مسیر آماده‌سازی مدارس برای پاسخگویی به‌حق اولیا در طراحی و اجرای آموزش‌های غیرحضوری مورد استفاده قرار گیرد.

مدیران محترم مدارس، راهبران آموزشی، معاونین و معلمان پر تلاش و خلاق استان کرمانشاه در شرایط کنونی دانش‌آموزان را با حمایت خانواده‌ها همراهی می‌کنند و مدرسه به‌عنوان یک سیستم زنده و پویا نقش خود را به‌خوبی ایفا می‌نماید. در این راستا مدیران مدارس برنامه‌های متفاوت، شناور و خلاقانه‌ی خود را طراحی و با توجه به شرایط بومی محلی اجرا می‌نماید.

معاون آموزش ابتدایی استان جهت تسهیل فرایند یاددهی ،یادگیری و جلوگیری از قطع ارتباط کودکان با آموزش و تربیت، کارگروهی را جهت بررسی وضع موجود تشکیل داده است که والدین و دانش‌آموزان کاملا فعال شده‌اند. در این راستا در شبکه‌های اجتماعی داخلی معلمان خلاق با رهبری مدیران برنامه‌های جذابی را ارائه می‌دهند. همچنین در راستای تحقق عدالت آموزشی برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش از طریق شبکه آموزش برای کودکان به‌ صورت روزانه قابل پخش می‌باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار