برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ری

شهرری(پانا) - جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ری با حضور معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ری و مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران در محل فرمانداری شهرستان ری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۱۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ری

در این جلسه که با حضور مجتبی خانجانی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری، علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران، علی اکبر قربانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری و با حضور اعضا در محل فرمانداری ری برگزار شد، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری با اشاره به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی بر استفاده از ظرفیت های شهرستان ری برای پیشبرد اهداف فرهنگی تاکید نموده و خواستار همکاری و کمک تمامی دستگاه های اجرایی به نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان شدند.
در ادامه علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های استان تهران با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ مطالعه یک امر فراگیر است که نیازمند همراهی و همکاری تمامی نهادها و موسسات با نهاد کتابخانه های عمومی را دارد خواستار آن شد که تمامی دستگاه ها در حد توان و امکانات خود وارد جریان سازی در حوزه فرهنگ مطالعه شوند.

ایشان با بیان اینکه آموزش و پرورش در گرایش مردم به سوی کتاب و کتابخوانی تأثیرگذار است تاکید کرد که اقدامات فرهنگی به ویژه در حوزه کتابخوانی در آموزش و پرورش اثرگذاری بیشتری نسبت به سایر دستگاه ها دارد. نیکنام افزود برای بهبود وضعیت کتابخانه ها با توجه به تغییرات روز دنیا باید مدیران برنامه ریزی و بودجه کافی برای زیرساخت های فناوری پیش بینی کنند تا بتوان از منابع جدید و بروز استفاده کرد.
سپس علی اکبر قربانی رمنتی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان ری نیز گزارشی از فعالیت های عمرانی در قالب نوسازی و تعمیرات و خرید تجهیزات کتابخانه ها و نیز تهیه و خرید منابع کتاب و انجام برنامه های فرهنگی در کتابخانه های شهرستان به حاضران ارائه نمودند.
اهدای کتاب توسط دستگاه های اجرایی شهرستان به کتابخانه ها در قالب "طرح نذر کتاب" و نیز پیشنهاد خرید کتاب با استفاده از بخشی از منابع درآمدی جریمه های دریافتی دادگستری شهرستان از جمله مصوبات این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار