سرپرست معاون پرورشی آموزش و پرورش لرستان بر ضرورت استفاده از نیروهای امور تربیتی تاکید کرد

خرم آباد ( پانا ) - سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه امروز فضای تربیتی مدارس را باید مدیریت کرد بر ضرورت استفاده از نیروهای امور تربیتی در فضای تربیتی مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۶۱۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست معاون پرورشی آموزش و پرورش لرستان  بر ضرورت استفاده  از نیروهای امور تربیتی تاکید کرد

اسدالله عباس زاده ،مشغله کاری و حجم کار را از مشکلات این مربیان دانست و گفت :باید برنامه‌های رقابتی را از سطوح مختلف تعدیل و حذف کنیم، رویکردهای مدرسه محور را به مدرسه برگردانیم و تغییر رویه دهیم چرا که با این مدل نمی‌توانیم به اهداف تربیتی خود برسیم.

سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین و توجه ویژه این سند به حوزه پرورشی گفت: با نگاه به سند تحول بنیادین خواهیم دید که در تمام ۶ ساحت تربیتی این برنامه حداقل ۵ ساحت مستقیم و یا غیر مستقیم در ارتباط با فعالیت‌های حوزه پرورشی است.
وی تصریح کرد: از بدو تاسیس امور تربیتی در مراحل مختلف چون دوران تثبیت انقلاب، دوران جنگ و سازندگی این مأموریت سنگین بر دوش حوزه پرورشی بوده و امروز هم در دوران جنگ نرم بیشترین مطالبات بر دوش مربیان تربیتی است.
عباس زاده گفت: می‌توانیم امروز ادعا کنیم مربیان تربیتی طلایه داران اصلی و سربازان گمنام و کسانی هستند که با همت انقلابی خود در این عرصه‌ تلاش و از میراث واقعی نظام و انقلاب در همه عرصه‌ها دفاع می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه مربیان در این عرصه با چالش‌هایی روبه‌رو هستند، ابراز کرد: گسستی که بعضا بین فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدارس وجود دارد، کمبود نیروی انسانی در همه بخش‌ها و فقدان منابع مالی از جمله این چالش‌ها هستند.
سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: با همه مشکلات، مربیان پرورشی علاوه بر این که وظیفه انتقال ارزش‌ها و فرهنگ جامعه را بر دوش دارند زمینه کشف استعدادها و نیز شکوفایی استعدادهای دینی، قرآنی و فرهنگی را نیز فراهم می‌کنند.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد بعد از نزدیک به ۴ دهه تلاش و چالش‌های اساسی که در فرا روی ما وجود داد نیاز به یک بازبینی و بازنگری جدی در برنامه‌های حوزه پرورشی و فرهنگی داریم.
عباس زاده با اشاره به تمرکز بر مدرسه و افزایش مشارکت دانش‌آموزان، کاهش فعالیت‌های رقابتی و ایجاد فعالیت‌های نشاط آور در سطح مدارس گفت : دنبال فعالیت‌های خرد ، اثر بخش و کم هزینه مدرسه‌ای هستیم.

وی خاطر نشان کرد : گزارش‌های بی‌نتیجه که وقت زیادی را از مربیان به خود اختصاص می‌دهد باید از فرایندها حذف شود.

عباس زاده ادامه داد :اگر بنا داریم براساس این سند به سمت تعلیم و تربیت تمام ساحتی حرکت کنیم باید به ساحت تربیتی، اخلاقی و اعتقادی دانش آموزان نگاه ویژه ای داشته باشیم ، توجه به مفاهیم قرآنی و توسعه و بسط این برنامه ها زیربنای توجه به این ساحت است.

سرپرست معاونت پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش لرستان افزود: باور ما این است توجه به قرآن و برنامه های دینی ما را به سمت کمال سوق می دهد و برای این که بتوانیم نسلی اخلاق مدار و دیندار تربیت کنیم باید توجه دانش آموزان را به مسائل قرآنی جلب کنیم.
در ادامه این جلسه رئیس اداره امور تربیتی آموزش وپرورش لرستان به تشریح اهداف و برنامه های انجمن برای اعضاء جدید، با توجه به تاکیدسرپرست معاون پرورشی و فرهنگی استان مبنی بر افزایش مشارکت و نقش آفرینی مربیان پرورشی در سیاستگذاری و تدوین برنامه های حوزه پرورشی پرداخت.
ذبیح اله عصمتی تاکید کرد: اعضاء انجمن ،با ارائه نقطه نظرات خود در این زمینه ،می بایست در اجرای هر چه بهتر اهداف انجمن مشارکت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار