معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش خوزستان صاحب رتبه برتر کشوری شد

دانش معلمان خوزستانی در حوزه پژوهش و تحقیق توسعه یافته است

اهواز (پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان خوزستان بر اساس یکسری از شاخص های ملی صاحب رتبه برتر کشوری شد که این امر نشان دهنده توسعه دانش معلمان خوزستانی در حوزه تحقیق و پژوهش است.

کد مطلب: ۸۶۰۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش خوزستان صاحب رتبه برتر کشوری شد

حرج چلداوی با بیان اینکه کسب این رتبه نشان دهنده توسعه دانش معلمان خوزستانی در امر تحقیق و پژوهش است، افزود: آموزش و پرورش خوزستان موفق شد با انجام فعالیت های پژوهشی برنامه ریزی شده بر اساس شاخص های ملی این رتبه برتر را به دست آورد.

وی برگزاری جشنواره پژوهشگران برتر معلم و دانش آموز را یکی از شاخص های مورد نظر وزارت آموزش و پرورش در این خصوص دانست و افزود: تقویت زمینه پژوهشگری و افزایش توانمندی حرفه ای به شکل فردی و گروهی در بین دانش آموزان، ایجاد فرصت برای باز آموزی های مستمر علمی و تحقیقاتی و گسترش فرهنگ پژوهش در مدارس بخشی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

چلداوی در عین حال برگزاری برنامه معلم پژوهنده توسط آموزش و پرورش خوزستان را از دیگر شاخص های دریافت این رتبه کشوری عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش خوزستان در سال گذشته بیست و یکمین برنامه معلم پژوهنده را برگزار کرد که بیش از 1 هزار و 373 طرح اقدام پژوهی در این برنامه ارائه شد و 12 طرح نیز به عنوان طرح های برگزیده ملی- استانی انتخاب شدند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهشی، خلاقیت ، نوآوری و نظرپردازی و مستند سازی تجارب معلمان در راستای اهداف و منطبق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از فعالیت های دیگر کمیته تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش خوزستان در کسب این رتبه برتری کشوری است.

چلداوی همچنین نیاز سنجی در حوزه فعالیت های پژوهشی را از دیگر شاخص های مورد نظر برشمرد و گفت: بر اساس نیاز سنجی های پژوهشی از آموزش و پرورش های مناطق و نواحی سراسر استان خوزستان که با مشارکت همه گروه های تحقیقاتی و پژوهشی انجام شد، 71 نیاز پژوهشی خوزستان به صورت استانی تدوین شد که این امر نیز به عنوان یک شاخص مهم در ارزیابی های وزارتی مورد توجه قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار