معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

حضور آموزش و پرورش خوزستان در مطالعه بین المللی آموزش ریاضیات و علوم

اهواز (پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: آموزش و پرورش استان خوزستان در مطالعه بین المللی آموزش ریاضیات و علوم (TIMSS 2019 ) شرکت می کند

کد مطلب: ۸۸۷۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
حضور آموزش و پرورش خوزستان در مطالعه بین المللی آموزش ریاضیات و علوم

حرج چلداوی گفت: مطالعه بین المللی روند آموزش ریاضیات و علوم (TIMSS) یک مطالعه تحقیقاتی آموزشی است که با حمایت انجمن بین المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (IEA ) و با هماهنگی مرکز ملی پرلز و تیمز در وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود.

افزود: این مطالعه روند آموزش ریاضی و علوم را در دو پایه چهارم و هشتم می‌سنجد و با مطالعه و تفسیر تفاوت های موجود میان نظام های آموزشی بیش از 80 کشور سعی می کند تا به بهبود یاددهی و یادگیری در سطح جهان کمک کند.

چلداوی گفت: یافته‌ها و اطلاعات به دست آمده از مطالعات تیمز و پرلز منبع مهم و تعیین‌کننده ای برای کشف و شناسایی نقاط ضعف و قوت نظام‌های آموزشی کشورها در مقیاس ملی و بین‌المللی فراهم می آورد.

او تصریح کرد: درآموزش و پرورش استان خوزستان با هماهنگی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ، مرکز ملی تیمز و پرلز و پژوهشکده تعلیم و تربیت استان 21 منطقه آموزشی در قالب 43 آموزشگاه برای شرکت در این مطالعه بین المللی به شیوه تصادفی انتخاب شدند.

چلداوی با بیان اینکه 3 آموزشگاه ابتدایی برای حضور در آزمون بین المللی تیمز 2019 در نظر گرفته شده اند، اضافه کرد: باید حداقل یک کلاس از پایه های چهارم این آموزشگاه ها در این آزمون بین المللی شرکت کنند .

او ادامه داد: 20 دبیرستان دوره اول متوسطه نیز برای شرکت در این مطالعه انتخاب شدند که حداقل از هر دبیرستان منتخب، یک کلاس پایه هشتم به صورت تصادفی در این آزمون شرکت می کند .

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان گفت: در این آزمون از دانش آموزان انتخاب شده خواسته می شود تا به سوال های آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضیات و علوم پاسخ دهند و پرسشنامه مخصوص دانش آموز را کامل کنند.

افزود: در عین حال پرسشنامه هایی برای والدین دانش آموزان ، معلم پایه چهارم ، دبیران ریاضی و علوم و مدیر آموزشگاه های منتخب تهیه شده است تا در فرآیند آزمون به این پرسشنامه ها پاسخ دهند.

چلداوی همچنین از شرکت 20 آموزشگاه دخترانه ، 20 آموزشگاه پسرانه و 3 آموزشگاه ابتدایی مختلط در این آزمون خبر داد.

اویادآور شد: تحقیقات نشان داده است که نگرش مثبت دانش‌آموزان به ریاضیات و علوم موجب پیشرفت آن ها می‌شود، در عین حال رضایتمندی شغلی معلمان و احساس ارزنده بودن آن ها در کار خود نیز نقش مهمی در موفقیت نظام آموزشی دارد.

آزمون استانی بین المللی تیمز 2019 در استان خوزستان نیمه دوم فروردین ماه 1398 برگزار می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار