رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی :تحصیل بیش از 11 هزار دانش آموز در مناطق عشایری استان

بیرجند (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در 11شهرستان استان که دارای جمعیت عشایری هستند، 11 هزار و 458 دانش آموز عشایری تحصیل می کنند.

کد مطلب: ۸۶۰۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی :تحصیل بیش از 11 هزار دانش آموز در مناطق عشایری استان

حسین انصاری رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار پانا از خراسان جنوبی ضمن اشاره به اینکه عشایر جزء سرمایه های ملت ایران محسوب شده و حافظان حریم نیز هستند، گفت: بر ماست که برای تداوم این امر دانش آموزانی را تربیت کنیم که بتوانند برای مملکت مفید باشند.

انصاری در ادامه گفت : در حال حاضر به غیر از شهرستان بیرجند، 11 شهرستان استان دارای جمعیت عشایری می باشند که از در مجموع این تعداد شهرستان، 11 هزار و 458 دانش آموز تحصیل می کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی گفت: این تعداد دانش آموز در 265 مدرسه و 650 کلاس درس تحصیل می کنند.

وی افزود: 960 معلم کار آموزش دانش آموزان ابتدایی را بر عهده دارند و حتی در مدارسی که 4 دانش آموز دارند، معلم حضور دارد.

انصاری با اشاره به اینکه امسال 5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دانش آموز داشته ایم، اظهار کرد:طی قراردادهای منعقد شده و کمک خیرین، 15 مدرسه در حال ساخت در مناطق عشایری وجود دارند که 5 مدرسه ، با پیشرفت 90 درصدی عملیات ساخت ، آماده بهره برداری هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی درخصوص هوشمند سازی مدارس عشایری استان گفت: 40 درصد از مدارس عشایری استان نیمه هوشمند و 20 درصد به وسیله استقرار لب تاپ و ویدئو پرژکتور ، هوشمند سازی کامل شده اند.

وی اظهار کرد: یکی از تلاش های صورت گرفته در حوزه آموزش و پرورش عشایری، توزیع بسته های لوازم التحریر و لباس بین دانش آموزان است به طوری که برای سال تحصیلی جدید، 6700 پک لوازم التحریر برای دانش آموزان آماده شده بود که از این بسته ها، 3400 بسته همراه با کیف مدرسه بوده اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر استان در خصوص درخواست بعضی از مدارس مبنی بر استفاده از لباس های محلی برای پوشش فرم ، گفت: تعدادی از مدارس شهرستان سربیشه در این خصوص پیشنهاد داده اند که امیدواریم با پیگیری های مربوط این امر محقق شود.

انصاری گفت: برای تهیه میان وعده برای دانش آموزان عشایری در 48 آموزشگاه، در هر ماه 7 میلیون تومان هزینه صرف می شود که بخش عمده ای از هوشمند سازی مدارس و تهیه این میان وعده ها، از طریق خیرین بوده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی درباره مشکل آب شرب بعضی از مدارس عشایری استان گفت: با شناسایی مدرسه چاه شهید عبداللهی که با مشکل آب شرب مواجه بوده اند، 2 مخزن 1000 لیتری سه لایه برای مدرسه نصب شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در خصوص تامین نیروی انسانی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و ادارات مناطق موظف به تامین معلم برای مدارس عشایری نیز هستند .

انصاری در ادامه گریزی به موفقیت های کسب شده توسط دانش آموزان عشایری استان گفت: با وجود محدودیت های موجود در مناطق عشایری، سال گذشته 85 درصد دانش آموزان داوطلب کنکور سراسری، قبولی دانشگاه داشته اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی در پایان در خصوص تفاهم نامه های امضا شده با ادارات و نهادهای مختلف برای تامین روحانی مدارس ، کمک وسایل تحصیل به دانش اموزان و تهیه میان وعده های غذایی گفت:در سال گذشته 3 هزار و 500 دانش آموز عشایری استان با همت آستان قدس رضوی ، در 7 مرحله از میان وعده شامل شیر و کیک بهره مند شده اند.

خبرنگار پانا: سید محمد علی سجادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار