مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه شورای سیاستگذاری قرآن، عترت و نماز:

برگزاری نماز جماعت اولویت اول برنامه های فرهنگی مدارس است

کرمان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه شورای سیاستگذاری قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان، گفت: برگزاری نماز جماعت در مدارس اولویت اول برنامه های مدارس است که باید با اهتمام معلمان و مدیران در اول وقت اقامه شود.

کد مطلب: ۸۵۹۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نماز جماعت اولویت اول برنامه های فرهنگی مدارس است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب صبح شنبه ۱۴ مهرماه ۹۷ در جلسه شورای سیاستگذاری قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان، افزود: اصلی ترین و ریشه ای ترین موضوع برنامه های تربیتی تعمیق و ترویج برنامه ها و فعالیت های اقامه نماز در مدارس است که در صورت موفقیت در این زمینه کمک بزرگی به آموزش دانش آموزان نیز می شود.

وی گفت: نماز باید درمدارس منسجم، منظم و باشکوه هر چه بیشتر همه روزه با حضور معلمان و دانش آموزان در سطح مدارس برپا شود و همه برای برپایی این فریضه الهی احساس مسئولیت کنند.

اسکندری نسب به اهمیت برگزاری نماز جماعت در مدارس تاکید کرد و افزود: برای تشویق دانش آموزان به نماز لازم است که معلمان در کنار دانش آموزان حضور داشته باشند زیرا این کار اثر بسیار خوبی روی دانش آموزان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان توجه به قرآن در کنار نماز را مکمل تربیت دینی دانش آموزان عنوان کرد و افزود: نظام آموزشی برای تربیت اسلامی آینده‌سازان این مرز و بوم باید به دو فرهنگ مهم یعنی نماز و قرآن در مدارس توجه ویژه‌ای داشته باشد زیرا اینها دو پایه اصلی مکتب اسلام است.

وی گفت: قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی است ارائه می‌دهد لذا به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.

صدیقه مرادی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه، گفت: بر اساس طرح تحول بنیادین یکی از برنامه های جدی آموزش و پرورش، تلاش برای رفع موانع و فراهم کردن بستر مناسب ترویج و توسعه فرهنگ نماز در سطح مدارس کشور است.

وی توجه به دارالقرآن های دانش آموزی را لازم و ضروری دانست و گفت: مدیران دارالقرآن ها باید ارتباط نزدیکی برای جذب دانش آموزان به دارالقرآن ها داشته باشند.

مرادی با بیان اینکه باید نقش آموزش و پرورش در فعالیت های قرآنی پررنگ از گذشته شود، تصریح کرد: دارالقرآن های دانش آموزی باید فضای امن روحی و روانی را برای حضور دانش آموزان فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار