اسلام پناه خواستار شد؛

تامین پایدار مواد اولیه صنعت نساجی و پوشاك در اولویت قرار گیرد

خبرگزاری پانا: مدیركل صنایع نساجی، پوشاك و چرم وزارت صنعت، معدن وتجارت بر تامین و ‌تسهیل پایدار مواد اولیه این صنعت تاكید كرد و از مسئولان خواست تا این موضوع را با جدیت دنبال كنند.

کد مطلب: ۸۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شاتا، مهدی اسلام پناه به موضوع حمایت از تولید به عنوان یكی از اولویهای این بخش از صنعت اشاره كرد و گفت: صنعت پوشاك همواره یكی از صنایعی محسوب می‌شود كه نیازمند توجه بیشتری در حمایت از نوع این صنعت است.
وی،‌تامین مواد اولیه به صورت آسان، سریع و پایدار را یكی از مهمترین دغدغه های فعالان اقتصادی دراین بخش دانست و گفت: مشروط به تامین مواد اولیه برای كارخانجات فعال در این صنعت، این قول را خواهیم داد كه كلیه كالاهای نساجی، پوشاك، چرم و كفش و كالاهای مرتبط با آن، تا پایان سال بتوانند ركورد صادرات این صنعت را به نام خود به ثبت برسانند.
اسلام پناه همچنین تدوین سازوكارهای لازم از جمله تامین پایدار مواد اولیه را در این زمینه مورد تاكید قرار داد و از مسئولان خواست تا با توجه به توانمندی و متناسب با ارزآوری این صنعت از آن حمایت كنند.
وی درادامه با بیان اینكه حتی در شرایط كنونی نیز این صنعت به رغم صنایع دیگر كه بعضا با مشكلات مشابه مواجه اند، توانسته به رشد مناسبی در صادرات دست یابد، تمركز و توجه همگان از جمله مسئولان را به ارائه حمایتهای مالی و اعتباری خاص از این صنعت جلب كرد.
مدیركل صنایع نساجی، پوشاك و چرم وزارت صنعت، معدن وتجارت ، ارائه تسهیلات و كمكهای فنی و اعتباری را از ضروریاتی ذكر كرد كه در صورت تحقق می‌تواند ركورد تاریخی خوبی را برای این صنعت به جای بگذارد واصولا این صنعت كهن را موفق تر از قبل گرداند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سخنان نادرست برخی مسئولان نسبت به تغییر نظام تعرفه ای در صنعت نساجی،‌چرم وپوشاك تصریح كرد: در حال حاضر هیچ گونه تغییر،‌تعدیل یا افزایش نظام تعرفه ای در این صنعت وجود ندارد.
اسلام پناه خاطرنشان كرد: هیچ گونه سیاست تغییر تعرفه‌ای را در شرایط اقتصادی فعلی دنبال نمی‌كنیم و هر زمان كه بنابر بررسی های كارشناسی این نیاز احساس شود با واكاوی نقطه نظرات فنی به این امر مبادرت خواهیم كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار