48 درصد مددجویان آذربایجان شرقی سالمند هستند

تبریز(پانا) - 48 درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی سالمند هستند.

کد مطلب: ۸۵۹۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
48 درصد مددجویان آذربایجان شرقی سالمند هستند

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، ابراهیم جعفری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه 50 هزار سالمند در استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: 48 درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی سالمند هستند.
وی با بیان اینکه 16 درصد از سالمندان استان آذربایجان شرقی تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: کمیته امداد مرند و منطقه دو تبریز با 9 درصد بیشترین مددجویان سالمند و ادارات منطقه یک، چاراویماق و صوفیان با یک درصد، کمترین مددجوی سالمند را تحت حمایت خود قرار داده اند.
جعفری با اشاره به اینکه سن تعداد 20 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد بالای 100سال است، بیان کرد: مسن ترین مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان با 117 سال سن و به دلیل فوت سرپرست در شهرستان ایلخچی زندگی می کند..
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات این نهاد به سالمندان تحت حمایت، عنوان کرد: پرداخت کمک معیشت، مشاوره و آموزش، تامین مسکن، ویزیت رایگان در روستاها، کمک به اشتغال، ساخت و تعمیر سرویس بهداشتی و اشعاب رایگان، کمک به ازدواج و نظام وظیفه فرزندان از جمله خدمات این نهاد به سالمندان تحت حمایت است.
وی با تاکید به اینکه به خاطر فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی نقش خانواده و فرزندان در حمایت از سالمندان نقش بی رقیبی است، گفت: نیازهای عاطفی، اقتصادی، اجتماعی، اوقات فراغت، احساس موثر بودن و داشتن کرامت و حرمت از مهمترین نیازهای سالمندان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار