مجلس تصویب كرد؛

اخذ یک درصد قیمت بلیط هواپیما و كشتی از مسافر/مجوز به دانشگاه‌ها برای دریافت وام جهت تکمیل پروژه‌ها

خبرگزاری پانا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اخذ یک درصد قیمت بلیط هواپیما و کشتی ازهر مسافر و واریز آن به حساب خزانه داری کل کشور موافقت کردند.

کد مطلب: ۸۵۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر روز شنبه مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه 92 كل كشور در جریان بررسی بخش درآمدی این لایحه با بند الحاقی ۱۴ موافقت كردند.

بر این اساس یک درصد (۱%) قیمت بلیط هواپیما و کشتی از هر مسافر شرکت های ذیربط اخذ و به حساب خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.

مراعا ماندن اعطای مجوز به سازمان اوقاف برای انتشار اوراق مشارکت

وكلای ملت در ادامه بررسی بندهای الحاقی به لایحه بودجه در بخش درآمدی، بند الحاقی مربوط به مجوز سازمان اوقاف درخصوص انتشار اوراق مشارکت را به دلیل آنکه کمیسیون تلفیق سقفی برای آن منظور نکرده بود به منظور بررسی بیشتر مراعا (مسكوت گذاشتن برای بررسی بیشتر)گذاشتند.

در این بند به سازمان اوقاف و امور خیریه اجازه داده می شود به منظور تامین مالی طرح های انتفاعی عام المنفعه در حوزه توسعه موقوفات و بقای متبرکه با تضمین خود اقدام به انتشار اوراق مشارکت (اوراق صکوک اسلامی) و اوراق وقفی (بدون سود) نماید.

مجوز به دانشگاه‌ها برای دریافت وام جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی

بهارستان نشینان در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه 92، در بند الحاقی 18 ماده واحده این لایحه به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی دارای مجوز از شورای کشور وزارتخانه‌های علوم و بهداشت اجازه دادند در راستای تکمیل پروژه‌های تملک دارایی‌ها سرمایه‌های خود تا سقف درآمد اختصاصی سال 91 نسبت به اخذ وام از بانک‌های دولتی اقدام کنند.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار