مدیر کل آموزش و پرورش استان در ویژه‌ برنامه استقبال از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان:

محتوای آموزش و پرورش باید با تغییر مخاطب تغییر کند

زنجان(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش استان در ویژه‌برنامه استقبال از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: محتوای آموزش و پرورش باید با تغییر مخاطب تغییر کند.

کد مطلب: ۸۵۸۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
محتوای آموزش و پرورش باید با تغییر مخاطب تغییر کند

مریم رشتچی در ویژه‌برنامه استقبال از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان زنجان، اظهار کرد: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث شد تا امسال بیشترین دانشجو معلم را در دانشگاه فرهنگیان جذب کنیم و مسیری که امروز در آموزش و پرورش طی می‌کنیم در قالب سند تحول بنیادین است و از دانشگاه فرهنگیان انتظار داریم در تحقق این تلاش سند تلاش کند.

این مقام مسئول ادامه داد: مخاطب آموزش و پرورش همواره در حال دگرگونی و تحول است و ناگزیر محتوای آموزش و پرورش نیز باید تغییر کند و باید همواره در حال تحول باشیم.

وی افزود: موفقیت یک معلم در گرو تلاش‌هایی است که انجام می‌دهد و ممکن است دانش‌آموزان شما سوادی داشته باشند که شما در دوران تحصیل به آن دست نیافته باشید.

رشتچی خاطرنشان کرد: معلمان باید مهارت‌های معلمی را به خوبی فرا گیرند تا در کلاس درس از آن استفاده کنند و بدون داشتن این مهارت‌ها حتی اگر معلم از دانش بالایی بهره‌مند باشد، نمی‌تواند آن را به دانش‌آموزان انتقال دهد.

وی با اشاره به اینکه اغلب روش‌های تدریس مربوط به ۵۰ تا ۶۰ سال پیش است، گفت: گاهی اوقات اهمیت مهارت‌های معلمی به مراتب بیشتر از دانش است و ویژگی‌های دیگر معلم خوب توانایی است، لذا معلم باید با شادابی و توانایی‌های بالا روش‌های مطلوب را به کار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد: مهم‌ترین عنصر تحول در آموزش و پرورش معلم است و معلم باید همواره از اوضاع پیرامون خود مطلع باشد و مسائل استراتژیک جامعه را به خوبی بشناسد، زیرا آینده یک دانش‌آموز بسیار متاثر از رفتار امروز معلم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار