رییس جمهور:

بزودی ساختار اداری دچار تغییر اساسی خواهد شد/زمانی بود و نبود ویدئو در کشور مساله بود

خبرگزاری پانا: رییس جمهور با تاكید بر این كه جمهوری اسلامی ایران باید در توسعه ارتباطات و اطلاعات پیشتاز باشد، گفت: باید در زمینه دستیابی به تكنولوژی و فناوری های نوین و ساخت تجهیزات بومی تلاش كنیم و این شدنی است.

کد مطلب: ۸۵۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمود احمدی نژاد امروز در پنجمین همایش ملی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی كشور افزود: فرصت شكوفایی انسان ها، استعداد و خلاقیت آنها در ارتباطات و اجتماع شكوفا می شود.

احمدی نژاد با طرح این پرسش كه حقیقت انسانی بدون ارتباط چگونه كامل می شود؟، ادامه داد: مهمترین ویژگی های انسانی مانند فداكاری، عقلانیت، صداقت، بزرگواری، مدیریت در ارتباط با دیگران مفهوم پیدا می كند.
وی ارتباطات و داشتن معرفت و شناخت را از مهمترین ویژگی های انسان برای رسیدن به كمال و حقیقت انسانی عنوان كرد و گفت: سیطره بر عالم هستی و رسیدن به كمال، نیازمند دانش و ارتباطات است و اگر كسی تمام دانش و تجربیات تاریخی را داشته باشد می تواند به حقیقت كمال دست یابد.
احمدی نژاد با بیان این كه خدا آدمی را برای ارتباطات و رشد خلق كرده است خاطرنشان كرد: این تجهیزات و امكاناتی كه انسان می‌سازد استعدادی است كه خدا در درون وجود انسانها قرار داده و ظرفیت او برای تولید دانش و ساخت تجهیزات نیز بی پایان است.
وی با بیان این كه انسان ها هنوز اسیر تجهیزات هستند، گفت: یقین دارم انسان ها بزودی از مسیر تجهیزات عبور كرده و بدون داشتن تجهیزات با دیگران ارتباط برقرار می كنند هرچند هم اینك افرادی هستند كه بدون هیچ وسیله ارتباطی با یكدیگر در ارتباط هستند و سخن می گویند.
رییس قوه مجریه گفت: زمانی داشتن ویدئو در این كشور به مساله ای تبدیل شده بود كه آیا باید باشد یا نباشد اما الان كجا هستیم؟
احمدی نژاد با بیان این كه هر نعمتی كه خدا به ما داده ممكن است مورد سوء استفاده هم قرار گیرد، افزود: از برق، اتم، مدرسه، سینما و هر امكاناتی هم ممكن است سوء استفاده شود آیا باید دیگر از این امكانات و نعمت ها استفاده نكنیم و آنها را كنار بگذاریم؟
رییس جمهور با بیان این كه فضای مجازی را قبول ندارم، گفت: اصطلاح مجازی برای زمانی است كه وجود خارجی نداشته باشد در صورتی كه این ارتباطات وجود دارد و این فضا، فضای واقعی است.
احمدی نژاد افزود: ما نباید به دلیل این كه وزارت دفاع فلان كشور برای سوء استفاده امكاناتی را ایجاد كرده اصل استفاده از آن ظرفیت را نفی كنیم بلكه باید از آن استفاده درست شود.
وی با تاكید بر این كه با بستن فرصت، شكوفایی انسان ها ایجاد نمی شود گفت: اگر مباحث نظری و فكری هم مورد نظر است اندیشه ای بالاتر و والاتر باید ارایه شود تا در جایگاه بالاتری بنشینیم.
رییس دولت دهم افزود: انسان به سمت ارتباطات و كسب همه دانش ها و نظریات در حركت است و منظر خدا، پیامبران و ادیان الهی، انسانی ممتاز و مطلوب است كه ضمن آگاهی از همه نظرات، توحید و عدالت را انتخاب كند.
احمدی نژاد با تاكید بر این كه باید از این مرزهای مصنوعی عبور كنیم و یك پله بالاتر از همه بایستیم، ادامه داد: انسان باید به نقطه ای برسد كه بر تمام دانش های روز احاطه داشته باشد و بتواند با هر مجموعه ای نه فقط در زمین بلكه در سایر كرات ارتباط داشته باشد.
وی با اشاره به توانمندی های كشورمان خاطرنشان كرد: هزاران سال ایران پرچمدار صنعت و علم در دنیا بوده است و در دوره كوتاهی سركوب شده ولی باید همه وارد شویم و تجربه هم نشان داده كه در هر عرصه ای وارد شده ایم موثر بوده ایم.
رییس جمهور گفت: امروزه نزدیك به ۸۰۰ خدمت در شبكه دولت الكترونیك به مردم ارایه می شود در حالی كه باید از همه ظرفیت ها و فناوری های اطلاعات و ارتباطات موجود حداكثر استفاده را نماییم تا وقت انسان و گرفتاری های روزمره آنها آزاد شود.
احمدی نژاد با بیان این كه سامانه ریاست جمهوری روزانه میزبان پنج هزار نفر برای پیگیری امور كاری خود است افزود: تا كنون ۳۸ میلیون ارتباط با این سامانه در دولت های نهم و دهم به ثبت رسیده و ۲۸ میلیون نامه هم تحویل شده است.
وی با اعلام این كه از مجموع این تعداد نامه ها ۷۳ درصد آنها حل شده است، ادامه داد: سایر نامه ها هم به دلیل این كه همه امور در اختیار ما نیست و یا مشكلات قانونی در راه اجرای آن درخواست وجود دارد انجام نشده است.
رییس جمهور خاطرنشان كرد: به زودی ساختار اداری و هزینه های آموزشی و مقررات و قوانین دچار تغییر اساسی خواهد شد.
احمدی نژاد با مهم دانستن وظیفه روابط عمومی ها در سازمان ها افزود: معتقدم همه حكام و مسوولان و كاركنان روابط عمومی هستند چون این دستگاه ها برای خدمت به مردم درست شده اند.
وی با تاكید بر اطلاع رسانی صحیح و درست به مردم پاسخگویی را از دیگر وظایف روابط عمومی ها برشمرد و ادامه داد: پاسخگویی در عصر ارتباطات كه به هر بهانه ای عملكرد دولت را تخریب می كنند بسیار مهم است مثلا چند روز قبل دیدم تیتر زده شده كه در دولت های نهم و دهم هیچ سدی ساخته نشد در حالی كه بیش از ۷۰ سد در این دولت افتتاح و به بهره برداری رسیده و نزدیك به ۲۰ میلیارد مكعب آب به حجم مخزن آب های كشور افزوده شده است.
رییس جمهور با بیان این كه برخی ها در قلب واقعیت مفاهیم را جابجا و خدمات دولت را تخریب می كنند خاطرنشان كرد: فردی كه خود مسوول نابسامانی است از موضع طلبكار صحبت می كند و فرد دیگری كه بزرگترین بدهكار بانكی و فراری مالیاتی است از موضع طلبكاری صحبت می كند در حالی كه اول باید بدهی اش را بپردازد بعد صحبت كند.
احمدی نژاد خطاب به روابط عمومی های دستگاه های اجرایی خاطر نشان كرد: بدون پیش داوری اطلاعات را دسته بندی و آنها را ارایه كنید و خیلی از این مسایل را می شود با اطلاع رسانی شفاف و صحیح به مردم روشن نمود.
رییس جمهور تاكید كرد: اطلاع رسانی باید درست، به روز و به لحظه باشد چرا كه جهان در مسیر گسترش ارتباطات و اطلاعات است و در دنیای كنونی خبری كه با تاخیر پنج دقیقه ای ارسال می شود ممكن است ارزش خودش را از دست بدهد چرا كه خبرهای دیگری جایگزین آن می شود.
احمدی نژاد گفت: باید حرف نو خودمان را به گوش جهانیان برسانیم و ایمان دارم ملت ایران در این مقطع سرنوشت ساز به درستی ماموریت خود را انجام خواهد داد.
رییس دولت دهم همچنین با اشاره به سالروز ایمنی جاده ها گفت: با خدمات و اقدامات انجام شده میزان تصادفات منجر به فوت جاده ای در كشور از ۲۸ هزار كشته در سال ۸۴ به زیر ۲۰ هزار كشته در سال گذشته رسید و این در حالی است كه تعداد خودروهای كشور از ۶ میلیون به ۱۸ میلیون خودرو افزایش یافت.
احمدی نژاد عنصر نظارت الكترونیكی را یك عنصر تعیین كننده بر كاهش تلفات جاده ای دانست و افزود: باید به سمت كنترل های الكترونیكی در همه جاده های كشور عبور كنیم تا رانندگان بدانند هر لحظه تحت نظارت و كنترل الكترونیك هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار