رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد

دانش‌آموزان مشاوران اعضای شورای شهر تهران می‌شوند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از انتصاب دانش‌آموزان به عنوان همیار شورا خبر داد و گفت از هم‌اکنون ذهن دانش‌آموزان باید درگیر مسایل شهری شود.

کد مطلب: ۸۵۸۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان مشاوران اعضای شورای شهر تهران می‌شوند

محمد علیخانی درباره پیشنهاد کمیسیون عمران مجلس برای مشاور شدن دانش‌آموزان در شورای شهر به پانا گفت: ذهن دانش‌آموزان را از اکنون باید درگیر مسائل شهری شود تا از ایده‌های آنها استفاده کنیم و به عنوان شهروند در برنامه‌های شهر مشارکت داشته باشند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: به طور معمول بعد از برگزاری انتخابات، وقتی مردم نماینده خود را انتخاب می‌کنند، کنار می‌روند و ارتباطشان قطع می‌شود که این موضوع همیشه یکی از گلایه‌ها و مشکلات بوده است. وقتی ارتباط قطع می‌شود خود به خود پشتوانه رای هم قطع می‌شود و مردم پشت رأیی که داده‌اند، نمی‌ایستند چون معتقدند که مشکلات باید به تنهایی از سوی نمایندگان منتخب حل شود.

وی افزود: قطع ارتباط مردم یکی از مشکلاتی است که اکنون آن را مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم که حمایت در مردم کمرنگ شده است. ما هم به عنوان نمایندگان مردم در شورا هستیم و یکی از شعارهای شورا موضوع مشارکت مردم بوده است که سعی کرده‌ایم جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان را به مشارکت تشویق کنیم و دانش‌آموزان به عنوان همیار شورا باشند و به ما ایده و پیشنهاد خود را ارائه دهند.

علیخانی تأکید کرد: موضوع مشاور شدن دانش‌آموزان را از یک مدرسه دبیرستان در تهران آغاز کرده‌ایم و این موضوع با استقبال روبرو شد. نوع ارتباط دانش‌آموزان با شورا تعریف شده است و این ارتباط از طریق مدیریت مدرسه انجام می‌شود و قرار است که به اسم این دانش‌آموزان نیز احکام مشاور افتخاری صادر شود. همچنین قرار است در پایان سال نیز مدرسه ایده‌های دانش‌آموزان را به صورت یک مجموعه منتشر کند.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: مشارکت دانش‌آموزان در شورا منافی مشارکت سایر شهروندان نیست چرا که ما از مشارکت دانشجویان هم استفاده می‌کنیم و از همیاری سایر شهروندان نیز استفاده می‌کنیم. علاوه بر این سامانه‌ای آنلاین برای نظارت بر پروژه‌های عمرانی طراحی کرده‌ایم که در شرف رونمایی است که امیدواریم با این سامانه برای مشارکت شهروندان به خصوص دانش‌آموزان را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار