رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کردستان:

انتخابات انجمن های اولیا و مربیان در مدارس استان کردستان برگزار می شود

سنندج(پانا)-رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کردستان از ابلاغ شیوه نامه برگزاری انتخابات انجمن های اولیا و مربیان به همه مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۸۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات انجمن های اولیا و مربیان در مدارس استان کردستان برگزار می شود

محمدایوب فیض پور، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان کردستان، گفت: در سال تحصیلی جدید به منظور تسریع در تشکیل انجمن های اولیا و مربیان مدارس و استفاده بهینه از این تشکل مردمی در توسعه مشارکت های همه جانبه اولیای دانش آموزان؛ در نظر است انتخابات انجمن های اولیا و مربیان مدارس از هفته دوم مهرماه 10مهر ماه لغایت 24 مهرماه آغاز گردد و تا شروع هفته پیوند در کلیه مدارس تابعه استان انجمن اولیا و مربیان تشکیل شود.

وی با بیان اینکه تحقق مشارکت همه جانبه اولیای دانش آموزان در گرو یک انجمن خبره، آگاه و فعال است؛ گفت: چنین انجمنی با یک انتخابات خوب و باشکوه به وجود می آید و از میان اولیای دانش آموزان می بایست افرادی دلسوز و آگاه بعنوان نماینده انتخاب و در طول سال تحصیلی در کنار مربیان مدرسه مسئولیت برنامه ریزی ، اجرا و نظارت را برعهده گیرند.

فیض پور از برگزاری جلسه توجیهی برای کلیه مدیران مدارس به ویژه مدیران جدیدالانتصاب در خصوص اهمیت و جایگاه انجمن های اولیا و مربیان، شیوه و روش برگزاری هرچه بهتر انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدرسه خبر داد و گفت: کلیه مدارس دارای حداقل 10 نفر دانش آموز، ملزم به برگزاری انتخابات و تشکیل انجمن اولیا و مربیان هستند.

به گفته فیض پور چنانچه برخی مدارس به دلایل موجه قادر به برگزاری انتخابات در تاریخ ذکر شده نبودند با هماهنگی کارشناسی انجمن اولیا و مربیان شهرستان می توانند حداکثر تا پایان هفته پیوند 30مهرماه اقدام به برگزاری انتخابات کنند.

وی با اشاره به نحو انتخابات نمایندگان اولیا عضو انجمن گفت: در مدارسی که تا 300 نفر دانش آموز دارند تعداد نمایندگان اولیا( اعضای اصلی) 5 نفر و تعداد اعضای علی البدل3 نفر می باشند و در مدارسی که دانش آموزان بالای 300 نفر می باشند به ازای هر 50 نفر یک نفر به تعداد نمایندگان عضو اصلی انجمن اضافه می گردد ولی اعضای علی البدل همان 3 نفر خواهند بود و همچنین در مدارسی که بیش از 700 نفر دانش آموز دارند تعداد نمایندگان اولیای عضو اصلی انجمن 13 نفر خواهند بود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان در پایان از مدیران مدارس خواست زمان برگزاری انتخابات طوری انتخاب شود که امکان حضور همه اولیا وجود داشته باشد و همچنین در انتخاب مکان برگزاری کمال دقت به عمل آید تا اولا مکان دور نباشد ثانیاً مکان تعیین شده گنجایش کافی داشته باشد تا شرکت کنندگان در جلسه در مضیقه نباشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار