تاکید‌ مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 قم بر درگیر کردن خانواده‌ها در یادگیری دانش آموزان

قم (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 قم خبر داد: درگیر نمودن خانواده‌ها درفرایند یاد دهی و یادگیری از اولویت‌های مدیران مدارس استان است.

کد مطلب: ۸۵۸۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تاکید‌ مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 قم بر درگیر کردن خانواده‌ها در یادگیری دانش آموزان

در راستای تشریح اولویت های کاری مدیران جدید الانتصاب، جلسه هماهنگی این مدیران در روز پنجشنبه 97/07/05 اتاق جلسات آموزش و پرورش ناحیه3 برگزار شد.

سید حسین رضوی حائری مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه قم در بیان کرد:باید تلاش کنیم در راستای تحقق اهداف والای نظام تعلیم و تربیت حرکت کنیم؛ لذا مدارس ما باید در مسیر کیفی سازی فعالیت هایشان حرکت کنند؛ و شما مدیران نیز به عنوان حلقه های اتصال حوزه ستادی و صفی باید مددکار نظام تعلیم و تربیت در پیشبرد اهداف باشید.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 قم بابیان اینکه امروز دانش آموزان ، نوجوانان و جوانان این مرزو بوم به شدت تحت تاثیر فرهنگ غرب و هجمه فرهنگی آنها هستند و همین امر سبب ایجاد شکاف در بین شاخص های تربیتی در بین خانه و مدرسه شده است؛ گفت :تلاش اول شما در مدارس باید درگیر نمودن خانواده ها درفرایند یاد دهی و یادگیری باشد ؛ و با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود در جهت تحقق این مهم تلاش کنید.

رضوی حائری در این جلسه خطاب به مدیران گفت: شما مدیران و راهبران باید سعی کنید با شناخت رسالت خود، استفاده بهینه از منابع، بهبود جریان تعلیم و تربیت، کمک به زیر مجموعه در شناخت اهداف، به روز نمودن خود از لحاظ علمی، افزایش توانمندیهای خود در زمینه های مختلف، ارتباط منسجم و دوسویه با اولیا، ایجاد زمینه بروز خلاقیت برای زیر مجموعه و دانش آموزان زمینه تحقق اهداف را فراهم آورید.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت در واقع نوعی هنر است؛ هنر تعامل سازنده، ایجاد فضایی پرتحرک، اقدام مشخص در زمان مشخص برای رفع نیاز های مشخص و کیفی سازی امور است خاطر نشان کرد: مدیران باید سعی کنند؛ با خود ارزیابی خود، به روز بودن، مطالعه هدفمند و علمی، رعایت نظم به عنوان یک اصل سازنده و توجه به اولویت های اسناد فرادستی خود را با تغییرات گسترده محیطی در جهت جلوگیری از.تهدیدات محیطی همسو و از آسیب های احتمالی جلوگیری نمایند .

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 3 قم همچنین با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت در راستای نهادینه سازی ارزش های متعالی است؛ و با افزایش آگاهی دانش واقعی را عملیاتی می سازد عنوان کرد: برنامه ریزی درست، نظارت و ارزیابی، جلب مشارکت همه جانبه اولیا، تشویق به موقع دانش آموزان و ایجاد انگیزه در آنها، حرکت در مسیر تعالی اولویت ها و فعالیت های تعیین شده و تلاش در جهت حرکت از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب از جمله مواردی است که در نظام تعلیم وتربیت نقش اساسی و تعیین کننده ای دارند.

شایان ذکر است در این جلسه معاون پژوهش و برنامه ریزی،کارشناس مسئول حراست، کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد و مشاور مدیر ناحیه هر کدام مواردی را همچون بررسی وضعیت پوشش تحصیلی، رعایت مسائل ایمنی، عدم تنبیه بدنی، بررسی وضعیت مدارس در سامانه سناد، توجه به فعالیت های پرورشی و فرهنگی، بررسی وضعیت مالی مدارس را مطرح نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار