بازی‌های آسیایی می‌تواند سکوی پرتاب برای موفقیت ورزشکاران همدانی در المپیک 2020 باشد

همدان (پانا) - مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه مهمترین برنامه اداره کل ورزش و جوانان کسب سهیمه در المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد بود، گفت: بازی‌های آسیایی می‌تواند سکوی پرتاب برای موفقیت ورزشکاران همدانی در المپیک 2020 باشد.

کد مطلب: ۸۵۷۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
بازی‌های آسیایی می‌تواند سکوی پرتاب برای موفقیت ورزشکاران همدانی در المپیک 2020 باشد

رسول منعم در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران بازیهای آسیایی 2018 گفت: یکی از عوامل پیشرفت ورزش هر منطقه ایجاد زیر ساخت های لازم می باشد که خوشبختانه در چهار سال اخیر به لطف توجه و حمایت دولت تدبیر و امید 19 پروژه ورزشی با زیر بنای 90 هزار متر مربع در استان به بهره برداری رسید و سرانه ورزشی استان از 61 صدم متر مربع به 72 صدم متر مربع افزایش یافت.
وی افزود: توجه به ورزش قهرمانی و رشد شاخص‌های آن از جمله مهمترین برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان در سه سال اخیر بوده که در کنار توجه به ورزش همگانی و فراگیر کردن آن مورد توجه جدی قرار گرفته است.
رسول منعم تصریح کرد: خوشبختانه در شاخص حضور قهرمانان در عرصه های ورزشی بین المللی، آسیایی و جهانی، در طول چهار سال اخیر تا امروز 660 نفر از ورزشکاران استان در رقابتهای فرا ملی حضور یافتند که ره آورد آن کسب 101 عنوان آسیایی و 50 عنوان جهانی و 92 عنوان بین المللی بوده است.
وی ادامه داد: در سال 96 رکورد حضور ورزشکاران همدانی در رقابتهای فرا ملی شکسته شد و 140 نفر از ورزشکاران استان به رقابتهای آسیایی، بین المللی و جهانی اعزام شدند که حاصل آن کسب85 عنوان آسیایی، بین المللی و جهانی بود که نسبت به سال 95 دارای رشد 120 درصدی بود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: در همین راستا دو سال قبل کمیته حمایت از مستعدین حضور در بازیهای آسیایی و المپیک تشکیل شد و 43 ورزشکاری که شانس حضور در این رقابتها را داشتند مورد حمایت اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفتند که این موضوع در کشور کم نظیر بود.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در مسابقات بازی‌های آسیایی 2018 که به میزبانی کشور اندونزی برگزار شد از استان همدان 8 ورزشکار، 2 مربی و 3 داور در کاروان اعزامی ایران حضور داشتند و توانستند هفت مدال با ارزش را در این رقابتها کسب کنند.
وی با بیان اینکه کسب هفت مدال توسط ورزشکار استان در شرایطی رقم خورد که در دوره گذشته تنها سه مدال توسط ورزشکاران همدانی کسب شده بود، افزود: در این دوره در مجموع از 62 مدال کسب شده کاروان کشورمان سهم استان همدان 7 مدال بود که در مجموع می توان گفت 11 درصد از مدال های کسب شده توسط ورزشکاران همدانی بوده است و از لحاظ آماری 88 درصد ورزشکاران اعزامی به این رقابتها صاحب مدال شده اند.
منعم افزود: کسب 7 مدال انفرادی و تیمی توسط ورزشکاران این استان در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، رکوردی تاریخی برای ورزش این استان محسوب می شود و نسبت به دوره گذشته شاهد رشد 120درصدی مدال آوری ورزشکاران همدانی در بازیهای آسیایی بوده ایم.
وی خاطر نشان کرد: بانوان کشورمان در این رقابتها در مجموع 18 مدال کسب کردند که سهم بانوان همدانی 5 مدال بود که در مجموع 28 درصد از سهم مدال آوری بانوان ایران در این رقابتها متعلق به بانوان همدانی بود و خانم ها کرمی و امیدی پارسا دو قایقران خوب استان در این رقابتها درخشان عملکرد کردند و این دو ورزشکار همدانی تنها ورزشکاران کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی جاکارتا بودند که موفق شدند هر کدام دو مدال از این مسابقات کسب کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: در کنار این مدال آوری ورزشکاران شایسته استان همدان، عملکرد وحید خراقانی به عنوان مربی تیم ملی قابل تقدیر بوده و تلاش‌های ارزنده هادی سالم، بهاره سیفی و بیژن حیدری به عنوان داور در مسابقات آسیایی اندونزی نیز باعث سربلندی جامعه ورزشی استان شد.
وی با اشاره به برنامه های آتی این اداره کل در راستای استعدادیابی قهرمانان گفت: قطعا نخبه پروری و قهرمان پروری در ورش به همین جا ختم نخواهد شد و قرار است جشنواره نخبگان ورزشی اوایل آذرماه در سراسر استان برگزار شود تا شاهد پررش استعدادهای جدید و نخبه در ورزش استان و کشور باشیم.
وی افزود: مهمترین برنامه ما کسب سهیمه در المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد بود و قطعا بازی های آسیایی آزمونی مهم برای آماده سازی قهرمانان ما برای حضور در المپیک 2020 خواهد بود و ما قصد داریم طبق روالی که از دو سال قبل آغاز کرده ایم تلاش داریم تا در حد توان به قهرمانان و ملی پوشان خود کمک کنیم تا بخشی از دغدغه های آنان در خصوص مسایل مالی کاهش پیدا کند.
منعم خاطر نشان کرد: خوشحالیم که امروز اعلام کنیم علاوه بر بخش قهرمانی ورزش استان در بخش قهرمانی نیز رشد قابل توجه ای داشته است به طوری که 26 درصد مردم همدان در ورزش همگانی مشارکت دارند که این عدد سه درصد از استاندارد کشوری بالاتر است.
وی در پایان با اشاره به فعالیت های اداره کل ورزش و جوانان استان در رویداد 2018 گفت: از ابتدای امسال در راستای رویداد 2018، برنامه‌های متنوعی فرهنگی و ورزشی برای معرفی همدان در نظر گرفته شده و ورزش نقش مهم و سهم بسزایی در معرفی ظرفیت‌های استان در رویداد گردشگری «همدان، 2018» داشته است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان تصریح کرد: 13 برنامه در سطح بین المللی و کشوری همچون مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا، شطرنج بین المللی ابن سینا، جشنواره اسبی اصیل عرب، جشنواره پاراگلایدر کشورو.. در راستای رویداد همدان 2018 در نظر گرفته شد و در همین راستا اردوهای تیم های ملی سنگنوردی، تیروکمان و شمشیربازی نیز در همدان برپا شده است و امید است تا پایان سال نیز چند رویداد بزرگ در این راستا بزرگ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار