معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

توجه به تکالیف فعالیت محور و دوری از تکالیف طاقت فرسا

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در برنامه نیم نگاه از لزوم توجه به تکالیف فعالیت محور و دوری از تکالیف طاقت فرسا سخن گفت.

کد مطلب: ۸۵۷۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
توجه به تکالیف فعالیت محور و دوری از تکالیف طاقت فرسا

به گزارش معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده در مورد موضوع توجه به تکالیف فعالیت محور و دوری از تکالیف طاقت فرسا گفت: برنامه‌ای که در آموزش و پرورش برای سال تحصیلی ۱۳۹۷ در نظر گرفته شده بدین شرح است که دانش‌آموزان پایه اول تا سوم ابتدایی بیشتر به فعالیت‌های عملی تشویق شوند و تا حد امکان از تکالیف طاقت فرسا و یا همان مشق زندگی دور باشند،با توجه به اینکه آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است ،بهتر است که از آنان را به فعالیت‌هایی ترغیب کنیم که بتواند روحیه مسئولیت پذیری، مشارکت، کارگروهی، همدلی و همکاری را در آنان پرورش دهد .

معاون آموزش ابتدایی افزود: اگر مسئولان و معلمان ما در مدارس در این راستا تلاش کند می‌توان انتظار داشت که دانش‌آموزان امروز ما آینده سازان فردای ما باشند . معلمان ما باید در نظر داشته باشند که هر چه تکالیف درسی دانش‌آموزان در منزل بیشتر باید موجب دلزدگی دانش‌آموز را پدید خواهد آورد و باعث دوری او از مدرسه خواهد شد. بنابراین توجه به ایجاد روحیه بالا در دانش‌آموزان باید در دستور کار تمام مدارس خصوصا پایه ابتدایی در سراسر کشور قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار