رییس جدید آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز منصوب شد

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: شرط اساسی برای تغییر در نظام تعلیم و تربیت کشور، آگاهی و عمل معلمین به عنوان صف اول این نظام، به الزامات سند تحول بنیادین و تبدیل آن به گفتمان غالب و رایج در محافل علمی و آموزشی است.

کد مطلب: ۸۵۶۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
رییس جدید آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز منصوب شد

علی عسکر نجفی در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز ، گفت: آموزش و پرورش با وجود مشکلات موجود و بدون هدف نمی تواند به مسیر خود ادامه دهد .

وی افزود: نگاه به ساختار و خروجی آموزش و پرورش و تاثیر آن بر فراینده های مختلف جامعه نشان می دهد که عملکرد ما چندان رضایت بخش نیست، چرا که هدفگذاری و حرکت در این مسیر به درستی انجام نشده است.

او ادامه داد: اشکالات موجود در بدنه آموزش و پرورش موجب شد ،محققین ما برای اولین بار به دنبال تدوین وفاق نامه ای باشند تا با پشوانه تعلیم و تربیت اسلامی که برگرفته از فرهنگ اصیل و ناب دینی و ارزشهای ملی ماست،زمینه هدایت آموزش و پرورش به سمت هدفی واحد را فراهم کند.

نجفی گفت: سند تحول بنیادین در حقیقت وفاق نامه ایست که مورد تایید همه مجریان آن در آموزش و پرورش می باشند که تغییر و تحول ساختاری و ژرف در نظام تعلیم و تربیت کشور را هدف قرار داده است.

وی نظام کنونی تعلیم و تربیت را به دلیل وارداتی بودن آن، فاقد توان کافی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه دانست و گفت: در قالب تحول در نظام تعلیم و تربیت ، چرخش ما به سمت خویشتن بانی، تقوا، ارزش مداری عقلانی، مشارکت و مسئولیت پذیری و دستیابی به هویت یکپارچه نگر است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس سند تحول بنیادین را یک سند اجرایی دانست و افزود: این چرخش لازمه نجات آموزش و پرورش است و برای احیای آن اجرای سند تحول بنیادین ضروری است.

نجفی ،تغییر رویکرد به سمت راهبری تربیتی ، اصلاح برنامه درسی از موضوع محور به سمت ساحت های ششگانه تربیتی را نتیجه اجرای این سند دانست و افزود:بر اساس این سند، در تامین منابع انسانی به عنوان یکی از مهمترین حلقه های نظام مدیریتی آموزش و پرورش ، نقش معلم به عنوان کلیدی ترین نقش در تغییر نظام تعلیم و تربیت در نظر گرفته شده و به معلم به عنوان شخصیتی علمی و تربیتی و اسوه تربیتی نگاه می شود.

وی شرط اساسی در این تغییر را آگاهی و عمل معلمین به الزامات این سند به عنوان صف اول نظام تعلیم و تربیت دانست و تاکید کرد: همه فرهنگیان باید تلاش کنند تا سند تحول ، به عنوان یک گفتمان غالب و رایج در محافل علمی و آموزشی مطرح شود.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات هدایت اله نوروزی رییس پیشین آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز و محمد حسین دهقانیان ، سرپرست این اداره طی ماه های اخیر که به درجه بازنشستگی نائل شده اند، اله یار رضایی به عنوان رییس جدید این اداره منصوب شد.

رضایی پیش از این مسئولیت نمایندگی آموزش و پرورش منطقه سیاخ دارنگون ناحیه یک شیراز را بر عهده داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار