مدیر کل آموزش و پرورش فارس: سهم دختران دانش آموز از بودجه‌های جاری مناسب نیست

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس در دیدار با بانوان شاغل در این اداره با اشاره به اینکه مسئولیت‌هایی که به لحاظ فردی و خانوادگی برعهده بانوان است نباید مانع حضور اجتماعی زنان شود گفت: استفاده از طرفیت و توانمندی بانوان در جامعه باید به عنوان یک استراتژی باشد.

کد مطلب: ۸۵۷۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش فارس: سهم دختران دانش آموز از بودجه‌های جاری مناسب نیست

علی عسکر نجفی در این دیدار با بیان اینکه وجود بانوان در جمعهای مختلف اجتماعی نشانه احترام و اعتمادی است که جامعه به زنان دارد گفت: ما معتقدیم که باید بیش از این زمینه حضور زنان را در جامعه داشته باشیم و استفاده از ظرفیت بانوان و توانمندی های انان در جامعه باید به عنوان یک استراتژی دیده شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم میزان توسعه یافتگی ملتی را اندازه بگیریم مهمترین عنصر بهره گیری از نیروی انسانی است و آن طور که بررسی ها نشان میدهد در هرجا که از نیروی انسانی بیشترین بهره وری شده است توسعه یافتگی نیز صورت گرفته است.

نجفی با بیان اینکه" بخش قابل توجهی از نیروی انسانی هر جامعه ای را جمعیت بانوان تشکیل می دهد" گفت: آموزه های دینی و بنیان های فکری مسئولین نظام اسلامی ما ، بر تاکید در استفاده بهینه از توان مدیریتی بانوان است .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: مسوولیت هایی که به لحاظ فردی و خانوادگی برعهده بانوان است نباید مانع حضور اجتماعی زنان شود و حضور زنان با عفاف در جامعه آرامش را به جامعه برمیگردانند.

نجفی آموزش و پرورش را یک دستگاه مادر و اثرگذار خواند که باید بیش از سایر دستگاهها از این ظرفیت استفاده کند و در استفاده از توانایی بیبدیل بانوان پیشرو باشد.

وی ادامه داد: در چارت آموزش و پرورش سهمیه حضور بانوان باید دیده شود و ما تلاش می کنیم تا این انجام شود و بعد از آن در خصوص ارتقا جایگاه شغلی بانوان نیز برنامه هایی داریم که به زودی همگی شاهد تحولاتی در این خصوص خواهیم بود.

وی تاکید کرد: متاسفانه همچنان موانعی در مسیر یکسان دیده شدن بانوان در جامعه وجود دارد که در رفع این دیدگاهها گام نخست بر عهده خود بانوان است که در معرفی خود و در نگاه خود و باور خود تغییراتی ایجاد کنند و به این باور برسند که تفاوتی از مردان ندارند و می توانند در کنار مردان موتور محرک جامعه باشند.

او اظهار کرد: به صراحت می توان گفت که سهم دختران ما از بودجه های جاری مناسب نیست و این باید افزایش یابد و باید شادابی و نشاط را آن طور که می توان به دختران هدیه کرد و در خصوص ورزش بانوان و دختران، رشد و بلوغ و راست قامتی آنان باید برنامه ریزی شود تا در آینده شاهد حضور مادرانی با نشاط در جامعه باشیم.

مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بیش از 418 هزار نفر از دانش اموزان استان را دختران تشکیل می دهند که این معادل 50 درصد دانش اموزان است بر لزوم برنامه ریزی ویژه برای دختران تاکید کرد.

طاهره بی نیاز ادامه داد: این درحالیست که در بحث بانوان فرهنگی و معلم نیز می توان ادعا کرد که بیش از 55 درصد فرهنگیان فارس را بانوان تشکیل می دهد و این نیز تاکیدی است بر توجه ویژه به بانوان شاغل فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه از بین 374 نفر کارکنان اداره کل 74 نفر پرسنل بانو هستند ادامه داد: از این تعداد ۴ نفر از بانوان رییس اداره و ۵ نفر کارشناس مسوول و ۶ نفر جزء نیروهای خدماتی و بقیه کارشناس هستند که نیازمند توجه و نگاه ویژه مسوولان در بحث ارتقا و رفع مسائل و مشکلات آنان هستند.

در این دیدار بانوان ضمن معرفی خود به بیان مسائلی از جمله توجه به ورزش بانوان شاغل در ادارات و سرویس ایاب و ذهاب و ارتقا شغلی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار