58 هزار دانش آموز کاشانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

کاشان ( پانا) - مدیر آموزش‌وپرورش کاشان گفت: با حضور 58 هزار دانش‌آموز در کلاس درس، سال تحصیلی جدید در 330 واحد آموزشی این شهرستان آغاز شد.

کد مطلب: ۸۵۶۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
58 هزار دانش آموز کاشانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

حسین مقنی در گفت‌وگو با پانا کاشان، اظهار کرد: از مجموع دانش آموزان این شهرستان نزدیک به 35 هزار نفر در مدارس ابتدایی، 13 هزار نفر در مدارس متوسطه دوره اول و بقیه در مدارس متوسطه دوم نظری و هنرستان‌های فنی مشغول به تحصیل شدند.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها سالانه حدود پنج هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان افزوده می‌شود که در سال 1404 شمار دانش آموزان کاشان به بیش از 108 هزار نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به فرسوده بودن بیش از یک‌سوم مدارس شهرستان کاشان و کمبود فضای آموزشی مناسب، خواستار مشارکت بیش‌ازپیش نیکوکاران برای ساخت و تجهیز مدارس این شهرستان شد.

مدیر آموزش‌وپرورش کاشان گفت: بدون شک، موفقیت نظام آموزشی در مشارکت نزدیک اولیا، خانه و مدرسه است و هرچه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مدرسه و نظارت بر فرزندان بیشتر باشد، موفقیت دانش آموزان و توسعه جامعه بیشتر خواهد بود.

وی افزود: در نقشه راهی که بر اساس سند تحول بنیادین ترسیم شده است، دانش آموزان باید مهارت‌های زندگی را در مدارس یاد گرفته و در قالب برنامه آموزشی و پرورشی تمرین کنند تا بتوانند شهروندانی مسئول و پاسخگو باشند.

مقنی تصریح کرد: آداب و سبک زندگی، شیوه معاشرت، زبان، ارتباط موثر، رفتار اخلاقی و توانمندی‌های علمی و اخلاقی دانش آموزان که از مدرسه شروع می‌شود با مشارکت و ارتباط نزدیک خانه و جامعه به نتیجه پایدار می‌رسد، بنابراین باید این سه رکن هرچه بیشتر با هم در ارتباط باشند و معلمان، مربیان و برنامه‌ریزان آموزشی باید فاصله خانه تا مدرسه را کوتاه کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار