معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

برنامه ریزی ها در نظام آموزشی به سمت مهارت آموزی  می رود.

شهرری(پانا) - معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به ضعف سیستم آموزشی درمهارت محوری گفت: برنامه ریزی ها در نظام آموزشی به سمت مهارت آموزی  می رود.

کد مطلب: ۸۵۶۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ریزی ها در نظام آموزشی به سمت مهارت آموزی  می رود.

سعید شهریاری در حاشیه آیین بازگشایی مدارس در مدرسه آیت اله غیوری شهرری با اعلام این خبر گفت: آموزش و پرورش هر ساله به صورت نمادین برنامه های بازگشایی مدارس را برگزار می کند و هر مدرسه با توجه به نوع فعالیت خود با سازمان یا ارگان خاصی در روز بازگشایی همکاری می کند.

شهریاری در ادامه گفت: دانش آموز نیاز به کسب مهارت دارد و یکی از ضعف های سیستم آموزش و پرورش عدم مهارت آموزی دانش آموزان بود که به تدریج برنامه ریزی ها در نظام آموزشی به سمت مهارت آموزی و مهارت محور می رود.

وی با اشاره به آموزش کانون های دانش آموزی تحت آموزش جمعیت هلال احمر گفت: آموزش های امدادی برای همه افراد جامعه و به خصوص دانش آموزان بسیار ارزشمند و مفید است و ارزش این آموزش ها در حوادث و مشکلات بیشتر مشخص می شود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به فراوانی دانش آموزان اتباع بیگانه در این منطقه گفتن: بخشی از منابع موردنیاز برای ثبت نام و تحصیل اتباع بیگانه در مراکز آموزشی استان تهران از طریق کمیساریای عالی پناهندگان و موسسات آموزشی بین المللی تامین می شود.

وی با اشاره به اقدامات و حمایت های موثر نظام جمهوری اسلامی در راستای سوادآموزی اتباع بیگانه مستقر در کشور، افزود: با توجه به این که شناسایی کودکان کار بیسواد و ثبت نام آنها در کلاس های نهضت سوادآموزی بسیار مشکل است اما پیش بینی می کنیم امسال در مجموع 17 هزار نفر در دوره های مختلف سوادآموزی استان تهران ثبت نام و شرکت کنند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در خصوص ثبت نام افراد بیسواد در رده سنی 10 تا 49 سال نیز اظهار داشت: در راستای تشویق این افراد برای حضور در کلاس های نهضت سوادآموزی، لوازم التحریر و کتاب های موردنیاز آموزشی به صورت رایگان به این قشر ارائه می شود.

شهریاری با بیان اینکه 80 درصد شرکت کنندگان در کلاس های نهضت سوادآموزی را زنان تشکیل می دهند، گفت: با توجه و اهمیت نقش زنان در خانواده و جامعه، آموزش مهارت فردی و اجتماعی از جمله برنامه های مهم و محوری در برگزاری کلاس های نهضت سوادآموزی است.

/خبرنگار: شیدا مشهور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار