معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران : ارتقاء سطح سواد سبب پیشرفت در جامعه می شود

شهرری (پانا) - معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت : هشتاد درصد از مخاطبان نهضت سواد آموزی بانوان هستند و به دلیل تاثیرگذاری بیشتر بانوان در یک خانواده بازده فعالیت ها موثر واقع می شوند.

کد مطلب: ۸۸۷۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران : ارتقاء سطح سواد سبب پیشرفت در جامعه می شود

سعید شهریاری در جلسه پشتیبانی نهضت سواد‌آموزی شهرری گفت: سازمان سواد‌آموزی در کلاس های آموزشی علاوه بر تسلط کامل بر خواندن و نوشتن و روخوانی قرآن کریم، مهارت‌های اجتماعی دیگری را نیز در برنامه آموزش خود قرار داده است.

او بیان کرد: در ابتدا مهارت‌های مورد نیاز هر منطقه شناسایی شده و سپس آموزش مهارت ها صورت می‌گیرد که برای مثال آموزش استفاده صحیح از وسایل گرماسوز در فصل سرما، کسب مهارت‌های اولیه در رابطه با مدیریت بحران‌ها و حوادث چون زلزله انجام می‌شود‌.

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به بازده مطلوب این طرح یادآوری کرد: هشتاد درصد از مخاطبان نهضت سواد آموزی بانوان هستند و به دلیل تاثیرگذاری بیشتر بانوان در یک خانواده بازده فعالیت ها موثر واقع می شوند.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) افزود : سوادآموزی در درجه اول توسعه دانش و سپس تعمق دانش را نیاز دارد و هر جامعه ای که بی‌سوادی در آن زیادتر بوده ، آن جامعه با چالش‌های بیشتر روبه رو خواهد شد و توسعه فعالیت‌های سوادآموزی که شامل مهارت‌های اجتماعی متفاوت است سبب ارتقاء سطح جامعه می‌شود.

شهریاری خاطر نشان کرد : تمامی فعالیت‌ها نیازمند همکاری و پشتیبانی ارگان‌های دیگر است و سایر ارگان‌ها چون آموزش و پرورش متناسب با شرایط و دایره فعالیت‌های خود میدان‌داری خواهند کرد‌ و باسواد کردن و آموزش مهارت‌ها و سواد‌های اجتماعی از اهداف مهم دولت است و مسئولان نیز در اجرای آن اراده استوار دارند.

جلسه ستادپشتیبانی نهضت سواد‌آموزی شهرستان ری با حضور جمالی‌پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری ، شهریاری معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ، خانجانی معاون سیاسی ، انتظامی فرمانداری ویژه ری ، شب‌کوکا رئیس اداره اجتماعی فرمانداری ویژه ری ، امامی بخشدار فشافویه ، صادقی بخشدار قلعه نو ، رجایی رئیس اداره بهزیستی ری ، تاجیک رئیس اداره شبکه بهداشت و درمان ری در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان ری برگزار شد.

/خبرنگار: نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار