مدرسه محوری مبنای کار دستگاه تعلیم و تربیت است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: مدرسه محوری مبنای کار دستگاه تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۸۵۶۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه محوری مبنای کار دستگاه تعلیم و تربیت است

محمد پورداود در آیین بازگشایی مدارس در دبیرستان علاقبندیان همدان با تبریک بهار تعلیم و تربیت، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت شهادت جمعی از هموطنانمان در حادثه تروریستی اهواز، اظهار کرد: تقارن بهار تعلیم و تربیت و هفته دفاع مقدس با حماسه حسینی، یادمانه رشادت های دلاورمردان و زنان فداکار ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی را به ذهن متبادر می کند.

پورداود افزود: دفاع مقدس 8ساله با تأسی از مکتب سرخ عاشورا کلمه کارستان را معنایی دوباره بخشید.

وی تصریح کرد: اگر دیروز رزمندگان ما به جنگ دیو استعمار پلید رفتند، امروز نیز دانش آموزان و دانشجویان ما به جنگ دیو جهل می روند و همواره نبرد حق و باطل ساری و جاری است.

پورداود امنیت پایدار امروز ایران اسلامی را حاصل رشادت های شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده های ارجمند آنان دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت براساس سند تحول بنیادین که نقشه راه آموزش و پرورش است، پرتوان گام های اثرگذار رو به جلو خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، اظهار کرد: اخیرا 6 زیرنظام برای پوشش دادن به این ساحت ها تصویب شده و سند در مسیر عملیاتی شدن قرار گرفته است.

پورداود با بیان این که مطابق با مبانی نظری سند تحول بنیادین، 4 اولویت در وزارت متبوع الگوی عمل قرار گرفته است، افزود: این اولویت ها شامل سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و مدیران، انتصاب و انتخاب مدیران مدارس، نظام تضمین کنترل کیفیت مدارس و تمرکززدایی را اولویت های اصلی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید می شود.

وی مدرسه محوری را مبنای کار در دستگاه تعلیم و تربیت ذکر کرد و گفت: طرح‌های تدبیر در دوره ابتدایی و تعالی در دوره متوسطه در راستای این رویکرد اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوم و ایران‌مهارت را از دیگر طرح های آموزش و پرورش در مدارس خواند و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح ها به توسعه مهارت های حرفه ای و شکوفایی خلاقیت های دانش آموزان کمک می کند.

پورداود با اشاره به برنامه ها و فعالیت های دستگاه تعلیم تربیت استان در قالب پروژه مهر، گفت: امسال بیش از 265هزار دانش آموز در بیش از 2هزار و 500 مدرسه استان مشغول به تحصیل می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: ارسال لایحه رتبه بندی معلمان به هیأت دولت، برگشت سختی کار معلمان به احکام کارگزینی، حل مشکل سنوات حق‌التدریس در بازنشستگی و تسویه حساب پاداش پایان خدمت فرهنگیان از جمله این اقدامات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار