استاندار سمنان:

دانش آموزان، مسئولان کشور را در جنگ اقتصادی یاری کنند

سمنان (پانا) - استاندار سمنان در آیین زنگ مهر و مقاومت، با بیان اینکه ایران اسلامی متاثر از تحریم ناجوانمردانه دشمنان است که در تلاش هستند با ایجاد جنگ روانی و جنگ اقتصادی ملت را از ادامه راه مایوس کنند و مردم باید هوشیار باشند، از دانش‌آموزان خواست مسئولان را در جنگ اقتصادی در برابر دشمنان یاری کنند.

کد مطلب: ۸۵۶۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان، مسئولان کشور را در جنگ اقتصادی یاری کنند

سید شهاب‌الدین چاوشی صبح یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در جمع دانش آموزان مدرسه دخترانه شاهد، با اشاره به پرسش مهر امسال مبنی بر این که نقش دانش آموزان در شرایط حاضر که جنگ اقتصادی علیه ملت ایران در حال شکل گیری است چیست، افزود: ملت ایران همواره با همدلی و هم زبانی در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی افزود: با خروج آمریکا از هسته‌ای ایران در معرض تهاجم اقتصادی آمریکا قرارگرفته و تحریم ظالمانه‌ای را علیه کشورمان در پیش می‌گیرند؛ لذا در شرایط جنگ اقتصادی کنونی، باید بدانیم نقش دانش آموزان چه باید باشد؟ همچنین حمایت از کالای ایرانی و فراهم شدن تحقق مهارت به‌عنوان یک شعار اساسی است، پس چگونه می‌توان با مهارت آموزی و رفتار اجتماعی مناسب، همدلی و هم‌زبانی در برابر دشمن ایستاد؟

استاندار سمنان با بیان این که انقلاب، پرتو کوچکی از نهضتی تابناک بوده است، یادآور شد: ملت ایران امروز هم می خواهد و در پای آرمان های انقلاب مانده و در مقابل استکبار ایستادگی کند. 40 سال قبل ملت ایران آمریکا را از کشور بیرون راند و امروز غیورمردان، اندیشمندان و رزمندگان این مرز و بوم، آمریکا را از خاورمیانه بیرون کردند.

ضرورت پیوند مهر تحصیلی و مهر حسینی

چاوشی با تأکید بر اینکه امسال باید مهر تحصیلی را به مهر حسینی پیوند دهیم، بیان داشت: اقتدار، رفاه، دموکراسی، آزادی، عدالت و سایر مفاهیم اجتماعی از مدارس ترویج می‌یابند و از دل همین مدارس است که ما شاهد رشد مدیران آینده خواهیم بود؛ لذا معلمان باید به رسالت انسان‌سازی که دارند، ببالند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان اینکه اول مهر روز آفرینش تفکر، اندیشه و عبودیت است، گفت: معتقدم همه چیز از اول مهر آغاز می‌شود؛ چرا که سرنوشت یک ملت در تحصیل علم و دانش رقم می‌خورد.

استاندار سمنان با اشاره به نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت کشور تصریح کرد: فرصت تربیت بندگان صالح خداوند متعال، فرصتی کم نظیر است که همه معلمان باید قدر آن را بدانند.

چاوشی تصریح کرد: فرهنگ عبودیت در سایه ادب آموزی، مدارا و صبوری، مهر ورزیدن، خوب شنیدن و هنر سکوت محقق خواهد شد و معلمان در جهت تحقق این راهبرد و نهادینه شدن مکتب حسینی در بین دانش آموزان باید تلاش دوچندان داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار