آشنایی با نخبه قرآنی اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - نوجوان یازده ساله نخبه قرآنی شهرستان اسلامشهر از سه‌سالگی حفظ قران کریم را آغاز کرده و اکنون ۲۸ جزء آن را حفظ است و علاوه بر حفظ قرآن کریم به معنا و مفهوم آیات نیز توجه می‌کند.

کد مطلب: ۸۵۶۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی با نخبه قرآنی اسلامشهر

مادر عطیه سادات صادقی ابتدا سوره‌های کوتاه قرآن را به او آموزش داد. مادر عطیه در این زمینه اظهارکرد: من از جزء ۳۰ قرآن شروع به آموزش حفظ به او کردم و عطیه تا شش‌سالگی توانست سیزده جزء قرآن را حفظ کند ،ولی متأسفانه پدرش به‌سختی بیمار شد و به‌ناچار دو سال از حفظ قرآن فاصله گرفت زیرا من باید برای درمان پدرش وقت می‌گذاشتم. از دوستان و آشنایان استادی را به من معرفی کردند و عطیه استاد جدید پذیرفت. استاد جدید از ابتدا با فرزندم کرد و با حمایت‌های این استاد، تلاش عطیه و لطف خداوند تا به امروز توانسته ۲۸ جزء قرآن کریم را حفظ کند و علاوه بر حفظ اخیراً به کلاس تجوید و صوت و لحن هم می‌رود.

عطیه سادات می‌گوید: وقتی بعد از آنکه حافظ کل شدم به‌صورت گسترده و عمیق به معارف قرآنی خواهم پرداخت و اما اکنون نیز در حد وسع وتوانم از دریای بیکران حقایق قرآنی بهره‌برداری می‌کنم و به‌ عنوان نمونه در یک مسابقه حفظ سورۀ واقعه به همراه معنا و مفهوم سوره که در مسجد امام علی النّقی (ع) در اسلامشهر برگزار شد شرکت کردم و علاوه بر حفظ سورۀ واقعه، مطالعۀ خوبی در مورد معنا و مفهوم سوره داشتم به‌طوری‌ که در این مسابقه رتبه دوم را کسب کردم درحالی‌که بسیاری از شرکت‌کنندگان در این مسابقه سنشان خیلی بیشتر از من بود.

کسب رتبه برتر در حفظ پنج جزء اول و جزء ۳۰ قرآن کریم در مسابقات اداره اوقاف اسلامشهر و رتبه دومی مسابقات استانی کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال جاری در رشته حفظ ۱۵ جزء ازجمله رتبه‌های این نخبه قرآنی میباشد.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار