مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در آیین آغاز سال تحصیلی :

کسب مهارت های زندگی توسط دانش آموزان از اولویت های اصلی آموزش و پرورش است

جذب کودکان بازمانده از تحصیل از اولویت های مهمی است که توسط آموزش و پرورش خوزستان دنبال می شود

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد:کسب مهارت های زندگی توسط دانش آموزان از اولویت های اصلی آموزش و پرورش است و دانش آموز نخبه دانش آموزی است که این مهارت ها را فرا گرفته است.

کد مطلب: ۸۵۶۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کسب مهارت های زندگی توسط دانش آموزان از اولویت های اصلی آموزش و پرورش است

محمد تقی زاده امروز در آیین بازگشایی مدارس با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده های آنها ، ادای احترام به سالار شهیدان امام حسین (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، حرکات تروریستی روز گذشته اهواز را یک جنایت عنوان کرد و گفت: باید دانش آموزان این سرزمین را به صورتی تربیت کنیم که درک بالایی از اسلام ، قرآن و ایران پیدا کنند و بتوانند راه شهید حسین فهمیده را ادامه دهند و با هوشیاری، شناخت و آگاهی در مقابل چنین فجایعی که منجر به شهادت شماری از فرزندان این سرزمین شد، مقاومت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش 36 هزار دانش آموز شهید و بیش از 5 هزار معلم شهید به کشور تقدیم کرده است، گفت: تاریخ هیچگاه شهامت، ایثار، از خودگذشتگی دانش آموزان و معلمان شهید را فراموش نمی کند.

تقی زاده تربیت دانش آموزان موفق را بستری برای رشد و تعالی کشور دانست و تصریح کرد: امروز دانش آموزان از بزرگترین سرمایه های یک جامعه محسوب می شوند و باید تلاش کنیم تا این سرمایه های ارزشمند به شهروندانی موفق و خدمتگزارانی خوب برای این مرز و بوم تبدیل شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه در دولت جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای به آموزش و پرورش شده است، گفت: ملت ها و تمدن ها زمانی در مسیر رشد، توسعه و پیشرفت قرار می گیرند که آموزش و پرورش را اولویت اول خود قرار دهند که این امر طی سالهای اخیر در استان خوزستان بسیار مورد توجه قرار گرفته است و همراهی خوبی با آموزش و پرورش از سوی مدیریت استان وجود دارد.

تقی زاده همراهی اولیا با دانش آموزان در روزهای آغاز تحصیلی را یک حرکت زیبا و ارزشمند دانست، تاکید کرد: اول مهر روزی بزرگ و ملی است و در این روز می بینیم که والدین دانش آموزان برای حضور در مدرسه فرزندان خود را همراهی می کنند اما نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که این همراهی، همدلی و هماهنگی باید تا پایان تحصیلی ادامه داشته باشد و تبدیل به یک ارتباط مستمر و همیشگی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان کسب مهارت های زندگی توسط دانش آموزان در مدارس را از اهداف مهم تعلیم و تربیت دانست و درتعریف دانش آموز نخبه گفت: دانش آموز نخبه دانش آموزی است که آگاهی و معرفت در آن رشد کرده باشدو بتواند واژه هایی مثل دوستی، محبت و احترام به حقوق دیگران را به عنوان فصل اول زندگی اجتماعی به خوبی درک کند .

تقی زاده یکی از اهداف اجباری شدن دوره پیش دبستانی در خوزستان را فراگیری مهارت های زندگی توسط نوآموزان عنوان کرد و گفت: وقتی که نوآموزان یک سال زودتر وارد مدرسه می شوند می توانند از فرصت پیش آمده برای مهارت آموزی استفاده کنند.

وی توجه به مدارس دخترانه را یکی دیگر از اولویت های آموزش و پرورش خوزستان دانست و خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید 1 میلیون و 100 هزار دانش آموز وارد مدارس خوزستان می شوند که نیمی از آنها را دختران تشکیل می دهند پس توجه به تعلیم و تربیت و شرایط جسمانی و بهداشتی دانش آموزان دختر از مواردی است که در برنامه توسعه آموزش و پرورش مورد توجه جدی قرار گرفته است.

تقی زاده در عین حال با اشاره به اینکه طی سال گذشته بیش از 1 هزار و 100 دانش آموز بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش و پرورش برگشتند، گفت: جذب کودکان بازمانده از تحصیل نیز از اولویت های مهمی است که توسط آموزش و پرورش خوزستان دنبال می شود و استاندار خوزستان تاکید دارند که هیچ کودکی به خاطر مشکلات اقتصادی نباید از تحصیل بازبماند.

زنگ استانی بازگشایی مدارس صبح امروز به صورت همزمان با مدارس سراسر کشور، در هنرستان کار و دانش استثنایی یگانه ناحیه 2 اهواز نواخته شد و 1 میلیون و 100 هزار دانش آموز وارد مدارس این استان شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار