مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

توانمندسازی وارتقای مهارت زندگی سیاست اصولی نظام

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: توانمند سازی و ارتقای کیفیت زندگی از سیاست های اصولی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

کد مطلب: ۸۶۰۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی وارتقای مهارت زندگی سیاست اصولی نظام

محمد علی واقعی با اشاره به برگزاری اولین کارگاه آموزش سفیران پروژه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد)، اظهار کرد: این کارگاه با شرکت 48 نفر از مجریان این طرح از شهرستان درمیان درمحل مرکز آموزش وارتقاء مهارتهای حرفه ای معلمان استان برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را ی توانمند سازی نیروی متخصص برای تدریس در کارگاه های آموزش والدین ، کارکنان ، دانش آموزان و همتایان در کلیه ی مدارس شهرستان درمیان دانست و تصریح کرد: طرح نماد مجموعه نظام یافته ای از خدمات و برنامه ها شامل غربالگری، آموزش، توانمند سازی و حمایت های روانی- اجتماعی به منظور مراقبت دانش آموزان در برابر رفتارهای پر خطر، آسیب های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع است. مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ ادامه داد: غربالگری، آموزش‌های ارتقایی ، سامانه ارجاع و ارائه خدمت چهار بخش مهم در طرح «نماد» است.

وی، با بیان این که سامانه جامع نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان ، طراحی و راه اندازی شده است، ابراز داشت: در این سامانه، تمام عملیات شبکه‌سازی مراکز ارائه خدمت ، انجام غربالگری، آموزش‌های ارتقایی و نیز ارجاع برای مداخلات تخصصی و مددکاری، یکپارچه شده و به صورت نرم افزاری، هدایت و پیگیری می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که غربالگری در دو بخش «غربالگری اختلالات روانی و رفتاری» و «غربالگری رفتارهای پرخطر» تهیه و تدوین شده است، یاد آور شد: در بخش آموزش نیز راهنماهایی برای دانش‌آموزان، والدین و کارکنان مدارس با هدف استفاده در آموزش‌های ارتقایی تهیه شده است

واقعی اضافه کرد: این راهنماها در زمینه مهارت‌های خودمراقبتی و در موضوعاتی چون خودآگاهی، توکل ، اعتماد به نفس، بخشایشگری، صبر، مدیریت احساسات، کنترل استرس، مدیریت خود و تنظیم شناختی هیجانات، به‌صورت جداگانه برای والدین، کارکنان و دانش‌آموزان تدوین شده است.

وی، عنوان کرد: مداخله و ارائه خدمات نیز در دو بخش مداخلات روانشناختی وخدمات مددکاری و حمایت های اجتماعی خلاصه می شود که این خدمات شامل «اختلالات روانی و رفتاری» و «اختلالات مرتبط با رفتارهای پرخطر» می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار