آیین بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در آذربایجان شرقی

 "سرمایه گذاری برای آینده با ارتقای شاخص های آموزش و پرورش استان" شعار سال‌تحصیلی جدید

تبریز (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: پیش بینی جمعیت دانش آموزی سراسر استان برای سال‌تحصیلی جدید 754 هزار و 425 دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی است.

کد مطلب: ۸۵۶۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
آیین بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در آذربایجان شرقی

جعفر پاشایی در مراسم آیین بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در مدرسه شاهد سالار شهیدان ناحیه 4 تبریز، تقارن سوز محرم و سوگواری اباعبداا.. حسین(ع) و عطر ماندگار دفاع مقدس با آغاز بهار تحصیلی گرامی داشته و تسلیت خود را نسبت به حادثه تروریستی اهواز ابراز داشت و خواستار انسجام ملت در برابر صف آرایی بین المللی بدخواهان و دشمنان شد.

وی آغاز مهر را شروع مهربانی ها در مدارس دانست و افزود: امروز روز جوشش شور، شعف ، نشاط و امید در مدراس است و روزی است که تربیت در مقیاس عملی و عینی با حضور پرشور دانش اموزان، معلمان و مدیران در مدارس تحقق می یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: امروز بعد از 4 ماه تلاش بی وقفه مسئولان و همکاران در سراسر استان در حوزه ساماندهی و سازماندهی نیروها و تجهیزات شاهد نواخته شدن زنگ مدرسه در بیش از 9هزار مرکز ،مدرسه و اموزشگاه دولتی و غیردولتی یعنی 5هزار و 61 مدرسه دولتی و 4هزار و 159 مدرسه غیردولتی هستیم که بار دیگر تقویم تحصیلی و تربیتی ورق دوباره می خورد.

وی میزان پیش بینی جمعیت دانش آموزی سراسر استان برای سالتحصیلی 754 هزار و 425 دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی اعلام کرد و گفت: از این تعداد 371 هزار و 470 نفر در دوره ابتدایی،158 هزار و 603 نفر دانش اموز در دوره اول متوسطه و 129 هزار و 107 نفر دوره دوم متوسطه نظری و فنی و حرفه ای و کار و دانش است که سرجمع پیش بینی استان افزایش 9 درصدی را نشان می دهد.

پاشایی به شرایط ویژه حاکم بر آموزش و پرورش استان ا اشاره کرد و تصریح نمود: افزایش کلاس درس ، افزایش دانش آموز و بازنشستگی تعداد بیشترهمکاران با افزایش 9 درصد تعداد دانش اموز را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: از تعداد کل دانش آموز 78 درصد یعنی 588 هزار و 789 در مدارس دولتی و 22 درصد در مدارس غیر دولتی و پیش دبستای مشغول تحصیل اند که پیش بینی استان برای کلاس درس در دوره های سه گانه با استقرار پایه دوازدهم 31هزار و 526 کلاس می باشد.

پاشایی در ادامه آمار پیش بینی کلاس درس افزود: از بین آمار مذکور 18هزار و 4 کلاس در دوره ابتدایی، 7هزار و 2 کلاس متوسطه اول و 6هزار و 920 کلاس در دوره دوم متوسطه و فنی و حرفه و کار و دانش پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته 1704 کلاس افزایش داشته ایم.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: 45هزار و 36 پرسنل اعم از معلم، مدیر،مربی در حوزه پشتیبانی آموزش و پرورش کارهای آموزشی، تربیتی و خدماتی را به نونهالان و نوجوانان ارائه می دهند و تا پایان سال 3400 نفر از همکاران بازنشسته می شوند.

پاشایی "سرمایه گذاری برای آینده با ارتقای شاخص های آموزش و پرورش استان" شعار سالتحصیلی 98-97 عنوان کرده و توضیح داد: چرا که معتقدیم باید همه شاخص های اموزش و پرورش را تکان دهیم تا یکی از استان های پیشتاز تعلیم و تربیت در کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار