معاون وزیر راه خبر داد: آزادراه چابهار-سرخس درکنار خط آهن احداث شد

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پیگیری وزارت راه و شهرسازی برای احداث آزادراه چابهار ـ سرخس در کنار خط آهن این مسیر و استقبال دولت از آن خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۴۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر راه خبر داد: آزادراه چابهار-سرخس درکنار خط آهن احداث شد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی با اشاره به تصویب دو کریدور از ۱۰ کریدور پیشنهاد شده به دولت گفت: یکی از آن‌ها کریدور شرق - غرب به موازات سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان در جنوب کشور و دیگری کریدور زاگرس حد فاصل بندر امام خمینی (ره) تا مرز بازرگان است.

وی با بیان اینکه در کریدور شرقی-غربی شماره ۱ به غیر از ۶۵ کیلومتر واقع در استان هرمزگان، الباقی به مناقصه رفته یا در دست احداث است و ۶۵ کیلومتر مذکور نیز در دست مناقصه قرار دارد، افزود: کارکرد این کریدور، توزیع بارهای ترانزیتی از مرز کنارک و پس‌کرانه‌ها تا بندر گوادر پاکستان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در قبال کریدور شماره ۴ حدفاصل بندر چابهار تا مرز سرخس، ادامه داد: با توجه به تأکید دولت بر توسعه بندر چابهار و پیرامون آن طی دو سال اخیر، وزیر راه و شهرسازی علاوه بر حوزه بنادر و راه‌آهن در بخش جاده‌ای نیز به جد پیگیر است و مکاتباتی با سازمان برنامه‌ و بودجه به‌منظور اعلام آمادگی برای توسعه و تکمیل محورهای منتهی به بندر چابهار صورت پذیرفته است.

وی یادآور شد: وزیر راه و شهرسازی در ماه جاری نامه‌ای به سازمان برنامه‌وبودجه ارسال و با توجه به رویکرد و افق ترسیم شده برای بندر چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، برای راه‌های منتهی به چابهار از کریدورهای شرق-غرب و شمال-جنوب به با هدف اتصال به مرزهای شمالی درخواست اعتبار و نگاه ویژه داشت.

خادمی توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای با توجه به سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بندر چابهار را مهم دانست و اظهار داشت: تصور می‌شود در سال‌ آینده شاهد توسعه راه‌های منتهی به بندر چابهار خواهیم بود.

نیاز به اعتبار ۴۵۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی‌های بزرگراه ساحلی خزر

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در ادامه به پروژه‌های بزرگراهی شمال کشور اشاره کرد و گفت: محور بزرگراهی ساحلی دریای خزر تکمیل شده است و هم‌اکنون عملیات احداث کمربندی‌های شهرها در دست اجرا قرار دارد که برای تکمیل پروژه‌های آن ۴۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی تصریح کرد: مساله اصلی شرکت ساخت و توسعه در شمال کشور تملک اراضی با توجه به قیمت بالای زمین‌ است و اگر اعتبارات به‌موقع تخصیص یابد، شاهد تکمیل به‌موقع کمربندی‌ها خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار