زنگنه: تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین گرفته نشده است

تهران (پانا) - وزیر نفت اعلام کرد که هنوز از افزایش قیمت و دو نرخی شدن بنزین خبری نیست.

کد مطلب: ۸۵۳۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
زنگنه: تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین گرفته نشده است

بیژن نامدار زنگنه در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به سؤال پانا در مورد افزایش قیمت بنزین و یا دو نرخی شدن آن، گفت: «فعلاً تصمیمی در زمینه دونرخی شدن بنزین گرفته نشده است.»

او افزود: «تصمیمی مبنی بر گران شدن بنزین هم در دستور کار نیست. اما قاچاق بنزین همچنان فعال است متأسفانه بحث قاچاق بنزین زیاد شده است و تنها مربوط به قاچاقچیان نیست بلکه همه در آن سهیم هستند. به دلیل پایین بودن نرخ بنزین در ایران این اتفاق می‌افتد.»

وزیر نفت در باره کمبود بنزین سوپر در کشور گفت: «مشکل کمبود بنزین در کشور نداریم اما ممکن است بنزین سوپر در یک جایگاه کم باشد.»

او درمورد انتقادها نسبت به توافق با آذربایجان در خصوص میادین نفتی الوند و البرز تصریح کرد:‌ «حرف‌های بی ربط و بی خودی در این زمینه می‌زنند که پایه واقعی ندارد. در این وضع هر کسی در این زمینه صحبتی می‌کند. توافق ایران با آذربایجان مربوط به اواخر سال قبل و اوایل امسال بود و قرار شده است بر مبنای 50 - 50 از این میادین بهره برداری شود.»

زنگنه همچنین در خصوص نرخ گازی که در اختیار پتروشیمی‌ها قرار می‌گیرد، گفت: «نرخ گاز صادراتی کشور 20 سنت است ولی قیمتی که به پتروشیمی‌ها داده می‌شود منطقی است و به قیمت صادرات نیست. نرخ تسهیل ارز پتروشیمی‌ها هم نرخ رسمی است و آنها کالاهای خود را با نرخ رسمی عرضه می‌کنند آنچه در بورس رخ می‌دهد ربطی به پتروشیمی نداشته بلکه مربوط به تنظیم بازار است که باید برای آن تصمیم گرفته شود از نظر ما در حق مصرف کننده‌ نهایی اجحاف می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار