برگزاری جلسه تامین امنیت هیات‌های مذهبی در ورامین

ورامین (پانا) - معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین گفت: استقرار سقاخانه در ایام ماه محرم بدون اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی ممنوع است.

کد مطلب: ۸۵۳۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه تامین امنیت هیات‌های مذهبی در ورامین

عباسعلی سعیدیان در جلسه تأمین امنیت هیأت‌های عزاداری که با حضور روسای پلیس راهور ،سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده شهرداری در محل فرمانداری ورامین برگزار شد، اظهار کرد: عزادارن سید و سالار شهیدان باید اعمال و رفتار خود را با تعالیم آسمانی که همان زنده نگاه داشتن شعائر اسلامی است، هماهنگ کنند.

وی در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر ۲۸۶ هیأت عزاداری مجوز دار در سطح شهرستان ورامین فعالیت می‌کنند، افزود: هیأت‌های عزاداری محلی برای افزایش شعور حسینی و زنده نگاه داشتن ارزش های قیام امام حسین (ع) است و اگر حاشیه وارد این هیات شود، از اصل وظیفه‌ای که بر عهده دارند دور می‌شوند.

سعیدیان تصریح کرد: یکی از اقدامات موثری که طی سال‌های اخیر از سوی مردم اجرا می‌شود، برپایی ایستگاه‌های صلواتی است که با وجود اثر گذاری مناسبی که این اماکن در پذیرایی از عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارند ولی در صورت عدم توجه، با آسیب هایی نیز مواجه می‌شوند که باید با برنامه ریزی مناسب از بروز آن جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر لزوم اخذ مجوز برای استقرار سقاخانه در سطح شهرستان ورامین گفت : کسانی که تقاضای استقرار سقاخانه را دارند باید مجوز داشته باشند و اگر تا کنون نسبت به این امر اقدام نکرده اند به سازمان تبلیغات اسلامی مراجعه کنند.

سعیدیان گفت : در ارائه مجوز استقرار سقاخانه لازم است تا پلیس راهور به منظور رعایت مسائل ترافیکی و شهرداری به منظور رفع مزاحمت های شهری نظر دهند.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین افزود: ایجاد راه بندان ، آلودگی صوتی ، آلودگی هوا ، جمع شدن افراد متفرقه ، استقاده از شمایل و تصاویر منسوب به ائمه(ع) ، تجمع جلو هیأت ها و ساعت کار نامشخص از آسیب هایی است که می تواند فعالیت سقاخانه ها را تحت الشعاع قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار