سوروبان گامی نوین در جهت پرورش ذهنی است

تهران (پانا) - چهارمین اختتامیه مسابقات سوروبان(چرتکه ژاپنی) دوشنبه شب در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۳۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
سوروبان گامی نوین در جهت پرورش ذهنی است

به گزارش روابط عمومی اسمارت آکادمی ایران؛ سارا روستاپور مجری برنامه در ابتدای مراسم به تاثیرات مثبت سوروبان در رفتارهای اجتماعی نظیر مسئولیت‌پذیری و ارتقای نظم‌پذیری در کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

وی پس از پخش کلیپی درباره چکونگی روش اسمارت آکادمی و اثرات آن بر فعالیت بهتر سمت راست مغز و تاثیرات سوروبان بر پیشگیری از بیماری‌هایی چون آلزایمردر بزرگسالی ، بر ضرورت پرورش در کنار آموزش در مدارس کشور تاکید کرد.

در ادامه علی بهجو؛ مدیر عامل و رئیس هیات مدیره و هدیه بهجو؛ عضو هیات مدیره و معاون آموزش اسمارت آکادمی ایران روی سن رفتند و به شصت و هشت برگزیده چهارمین مسابقات کشوری سوروبان این موسسه به ترتیب رتبه مدال طلا، مدال نقره ، مدال برنز و لوح سپاس اهدا کردند.

در این برنامه چهره های علمی و فرهنگی مرتبط نیز حضور داشتند که به ایراد سخنرانی پرداختند.

توجه به پرورش دانش آموزان

پس از اهدای برخی جوایز استاد کامبیز جمشیدی؛ پژوهشگر و مدرس با اشاره به این مهم که والدین و بچه ها باید برای سال تحصیلی آمادگی روانی نیز داشته باشند گفت: چرتکه ژاپنی سیستمی نوین برای آموزش به دانش آموزان است که متاسفانه خیلی از مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش اطلاع دقیقی از آن ندارند و به واسطه سودجویی برخی افراد و موسسات از نام این ابزار کمک آموزشی ، برخی جبهه گیری می کنند و هنوز جای خود را به خوبی در آموزش کشور باز نکرده است.

وی با انتقاد از شیوه آموزشی کشور که مبتنی بر حفظیات است گفت: اگر محفوظات را از دانش آموزان بگیریم چیزی از دانش آنها باقی نمی ماند و بیشتر آنها پس از امتحان همان حفظیات را هم دیگر به یاد نخواهند داشت. امیدواریم به واسطه وسایلی چون سوروبان و موسساتی علمی و موثق چون اسمارت آکادمی شاهد پرورش ذهنی بچه هایمان باشیم.

این کارشناس آموزشی در پایان با تاکید بر همت ملی در این زمینه گفت: کاری که اسمارت آکادمی ایران به عنوان بخش خصوصی آغاز کرده نوعی استعدادیابی نخبگان نیز هست و امیدواریم آموزش و پرورش به یاری این حرکت خوب علمی آموزشی بشتابد.

توجه ملی

سخنران بعدی دکتر حمید هنرجو؛ فعال اجتماعی و روزنامه نگار پیشکسوت بود که با اشاره به جای خالی چنین موسسه ای در کشور گفت: با وجود مشکلات اقتصادی موجود جا دارد که این موسسه فعالیت خود در استان‌های دیگر کشور را بیشتر کند تا همه فرزندان ایران از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به این که از این طریق خلاقیتهای مختلف کودکان آشکار می شود افزود: خانواده نقش مهمی در این زمینه دارد و این که چهارمین مسابقات با این شور و شوقی که در اینجاست برگزار می شود نشان از درک درست اولیای بچه ها از این موضوع دارد.

این شاعر در پایان بر توجه والدین به کتابخوانی غیردرسی فرزندان برای کسب تجارب به عنوان آینده سازان کشور تاکید کرد.

دو الگوی متفاوت!

صابر قدیمی؛ طنزپرداز و مدرس ، سخنران بعدی بود که به تفاوتهای رفتار با کودکان در گذشته و حال اشاره کرد و گفت اینجا بچه های زیادی رو می بینم که به عنوان نخبه و برگزیده برای الگوپذیری بقیه معرفی می شوند در حالی که آن وقتها ما را بالا می بردند و نشان می دادند تا عبرت سایرین شویم و آنها شبیه ما نشوند!

وی صحبتهایی درباره فضای مجازی و دوری فرزندان از بازیهای دسته جمعی کرد و درباره این موضوع با زبان طنز هشدار داد.

قدیمی در پایان شعری خواند:

زندگی ما شده خاله بازی/ گیر افتادیم تو دنیای مجازی / کی دیگه قبل خواب کتاب می خونه/ بازم سوالم بی جواب می مونه/ ...

در این برنامه والدین در کنار برگزیدگان کودک و نوجوان روی سن رفته و به برخی تغییرات مثبت حاصل از فراگیری روش اسمارت آکادمی و مهارت سوروبان در فرزندان خود نظیر مسئولیت پذیری، افزایش نظم و ترتیب ، سحرخیزی، نشاط بیشتر، فهم و درک بهتر دروس مدرسه، ارتباط اجتماعی بهتر با همکلاسی ها و معلمان و کاهش کمرویی و گوشه گیری، افزایش اعتماد به نفس و قدرت تمرکز ، بالا رفتن قدرت تجسم و تخیل و ماندگاری حافظه بلند مدت اشاره کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار