همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید محقق می شود:

اجرای طرح نماد در 187مدرسه شهرستان درمیان

بیرجند (پانا) ـ سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مزمان با سال تحصیلی جدید طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) در 187 مدرسه شهرستان مرزی درمیان اجرا می شود.

کد مطلب: ۸۵۳۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح نماد در 187مدرسه شهرستان درمیان

علی اصغر موسوی کیا در جریان بازدید مسئولین وزارت کشور از طرح نماد اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته 12 آموزشگاه در دو شهرستان درمیان و بیرجند به عنوان مجری نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان فعالیت می کردند و 2هزار و 465 دانش آموز دختر و پسر در اجرای آن مشارکت داشتند.

وی با اشاره به رشد صد درصدی دانش آموزان مشارکت کننده در طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) تصریح کرد: پیش بینی می شود قریب 13 هزار دانش آموز دختر و پسر در سال تحصیلی جدید در اجرای طرح نماد مشارکت نمایند.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان تشکیل شده و تصمیمات لازم در رابطه با تعیین مناطق ومدارس هدف اتخاذ شده است، ادامه داد: در تابستان سال جاری 4 نفر از مدرسین زبده استان به منظور فراگیری آموزشهای لازم در تهران به وزارت اعزام شدند.

موسوی کیا با اشاره به هزینه کرد 178 میلیون تومان در اجرای موفق و موثر پروژه ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان خراسان جنوبی، ابراز داشت: تشکیل اولین نشست تخصصی بانمایندگان دستگاه ها و مدرسین آموزش دیده، برگزاری کارگاه آموزشی و توجیهی برای 366 کارشناس، مدیر و عوامل اجرایی طرح از مهم ترین اقدامات انجام شده در بحث آموزش پرسنل است.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در دوره های آموزشی مباحثی همچون مهارت ارتقایی پیشگیرانه، غربالگری و آشنایی با سامانه نماد را در مدت 8 روز فرا گرفتند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه 2 هزار و 465 دانش آموزان و واولیای آنان عنوان کرد: دانش آموزان دختر و پسر شرکت کننده در این کارگاه آموزشی به همراه اولیای خود با سرفصل های مهارت های ارتقایی پیشگیرانه والدین، آموزش و نحوه غربالگری آشنا شدند.

لازم به ذکر است درسال تحصیلی جدید ؛ طرح نظام مراقبت اجماعی دانش آموزان علاوه برمدارس مجری درمرکز استان ، درکلیه مدارس شهرستان مرزی درمیان نیز اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار