معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد:

142 مدرسه خوزستان تحت پوشش طرح «نماد» قرار می‌گیرند

اهواز (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان گفت: با اجرای فاز دوم طرح «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان)، 142 مدرسه در استان خوزستان تحت پوشش اجرای این طرح قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه کپی شد
142 مدرسه خوزستان تحت پوشش طرح «نماد» قرار می‌گیرند

محمود معزی با اشاره به اجرای فاز دوم طرح نماد در آموزش و پرورش خوزستان، اظهار کرد: فاز اول این طرح طی سال گذشته در 12 مدرسه در ناحیه 3 اهواز و در شهرستان آبادان اجرایی شد و با اجرای فاز دوم طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان، 130 مدرسه به تعداد مدارس تحت پوشش این طرح اضافه می‌شوند.

وی با بیان اینکه فاز دوم این طرح امسال در کلیه مدارس بندرامام خمینی اجرا می‌شود، افزود: طرح نماد از سال ۱۳۹۵ با مشارکت 10 دستگاه دیگر عضو سند ائتلاف طرح نماد، شامل امور اجتماعی استانداری، دادگستری، سازمان برنامه و بودجه، بهزیستی، ناجا، علوم پزشکی، بنیاد برکت، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و... با رویکرد پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و انجام حمایت‌های لازم از دانش‌آموزان، تدوین و اجرا شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تامین و ارتقا مراقبت‌های اجتماعی از مدارس با رویکرد توانمندسازی مدرسه محور، استقرار نظام جامع مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان از طریق مشارکت بین‌بخشی مبتنی بر مدل بومی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، ایجاد نظام شناسایی دانش‌آموزان آسیب‌پذیر و آسیب دیده و استقرار نظام ارجاعی مناسب، از جمله اهداف اجرای این طرح هستند.

معزی خاطرنشان‌کرد: طرح نماد از سال گذشته در استان خوزستان توسط اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش کلید خورده است و قرار است در طی دو سال آینده کلیه مدارس سه دوره تحصیلی استان تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار