انجام اولین عمل قلب به روش EVH در سمنان

سمنان‌‌(پانا) - سرپرست مرکز آموزشی‌پژوهشی درمانی کوثرسمنان از انجام اولین عمل قلب به روش EVH در این مرکز آموزشی خبرداد.

کد مطلب: ۸۵۳۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
انجام اولین عمل قلب به روش EVH در سمنان

فرشید فریور در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اولین عمل جراحی به روش EVH توسط کامران قدس فوق تخصص جراحی قلب و عروق در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر سمنان انجام شد.

وی تصریح کرد: در روش قبلی CABG برای خارج کردن ورید صافن برای انجام گرافت عروق کرونر تا به حال از جراحی باز پا که اغلب باعث عوارض احتمالی همراه بوده است استفاده می شد که جهت کاهش عوارض پس از جراحی برای اولین بار توسط قدس از روش EVH استفاده شد.

فریور با بیان اینکه در این عمل از شیوه آندوسکوپی استفاده شده است، اضافه کرد: در نهایت با کمترین عوارض و کاهش روند درمان بیمار و کاهش زمان بستری همراه است.

سرپرست مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثرسمنان با اشاره به انجام این عمل در بسیاری از کشور‌های پیشرفته، اظهارداشت: در این روش عوارض بعد از عمل، از بین می‌رود و بیمار پس از گذشت مدت زمانی اندک قادر به راه رفتن است.

وی ادامه داد: در عمل EVH با ایجاد شکافی کوچک در ناحیه زانو، میله آندوسکوپ به سمت کشاله ران وارد می‌شود و پس از شناسایی دقیق رگ به کمک دستگاه اندسکوپ و مانیتورنگ آن، رگ موردنظر را برای پیوند به عروق قلبی جدا می‌کنند.

فریور به مزایای عمل EVH در زمینه کاهش پیامد‌های بعد از عمل، به ویژه در بیماران دیابتی و تاثیر مثبت آن در کاهش ورم پا و کاهش درد، نیز اشاره داشت و گفت: جلوگیری از عفونت‌های بعد از عمل و بی نیازی به تجویز دارو‌های آنتی بیوتیک از دیگر مزایای EVH عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار