وزیر ورزش و جوانان گفت:

افتتاح پروژه های بزرگ بخش ورزش قهرمانی تا دهه فجر ۹۷ تداوم دارد

ورامین ( پانا) - ورزشگاه ۵ هزار نفری شهدای ورامین با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد .

کد مطلب: ۸۵۳۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پروژه های بزرگ بخش ورزش قهرمانی تا دهه فجر ۹۷ تداوم دارد

فاز اول ورزشگاه ۵ هزارنفری شهدای ورامین با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، محمد حسین مقیمی استاندار تهران، حسین کاغذلو سرپرست فرماندار ورامین، رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و جمعی از مسئولین و روسای ادارات در جاده آبباریک ورامین افتتاح شد

سلطانی فر در ادامه با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان تلاش دارد تا در فاصله هفته دولت تا دهه فجر، هر هفته یک پروژه ورزشی را مورد افتتاح قرار دهد و افتتاح پروژه های بزرگ بخش ورزش قهرمانی تا دهه فجر ۹۷ تداوم خواهد داشت، افزود: امروز ۲ پروژه مهم ورزشی استادیوم و سالن ورزشی در ورامین و پیشوا به بهره برداری رسید و ساخت این سالن چند منظوره از سال ۹۳ آغاز شده است و برای آن ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای تیم های خوبی در لیگ برتر است گفت: در رشته های والیبال، فوتسال، تکواندو استعدادهای خوبی از منطقه های پیشوا، ورامین، قرچک و پاکدشت داشته ایم و ورزشکارانی از این مناطق در سطح تیم ملی حضور دارند و در رویدادهای بین المللی درخشش های خوبی داشته اند که به هر حال زمینه ای فراهم شده و نیازهایی دارند که تلاش می کنیم که این نیازها هر چه بیشتر رفع شوند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افتخار آفرینی ورزشکاران ایران در مسابقات آسیایی جاکارتا گفت: در بازی های آسیایی توانستیم با کسب ۲۰ مدال طلا، ۲۰ مدال نقره و ۲۲ مدال برنز که جمعا ۶۲ مدال کسب کرده ایم، بهترین نتیجه حضور در بازی های آسیایی را کسب کردیم که شور و شادی و نشاط زیادی را ایجاد کرده و امیدواریم با این هماهنگی تلاش کردیم که چند تیمی هم که برخلاف انتظارات نتیجه خوبی نگرفتند را مورد آسیب شناسی قرار دهیم و استارت المپیک ۲۰۲۰ را زده ایم و بتوانیم برخلاف همه دوره های المپیک که۱۶ دوره بوده در ۸ المپیک قبل و ۸ المپیک بعد از انقلاب شرکت کردیم تنها در ۴ رشته کشتی، تکواندو، وزنه برداری و تک مدال احسان حدادی در پرتاب دیسک ۲۰۱۲ لندن مدال آوردیم.

سلطانی فر اظهار داشت: امروز در کشور هیچ ابزاری ارزان تر و موثرتر از ورزش برای پر کردن اوقات و ایجاد جامعه سالم و با نشاط وجود ندارد و همچنین در ورزش بانوان پیشوا نیز از مسئولان این شهر می خواهیم تا ضمن استفاده بهینه از این سالن ورزشی نیمی از وقت استفاده از سالن را در اختیار بانوان ورزشکار شهرستان قرار دهند.

سرپرست فرمانداری ورامین در حاشیه این مراسم گفت: با افتتاح این ورزشگاه، تعداد زمین چمن‌های که زیر نظر اداره ورزش و جوانان ورامین است، به عدد ۴ خواهد رسید.

حسین کاغذلو با بیان این که در فاز اول ورزشگاه ۵ هزارنفری شهدای ورامین یک هزار صندلی مجهز به نور و بازی در شب تعبیه شده که در زمینی به مساحت ۵۵ هزار متر و با اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان آماده شده است و در فاز بعدی این ورزشگاه الباقی صندلی‌ها و دیوارکشی و پیست دومیدانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورامین در ادامه به موفقیت های ورزشکاران ورامین در کشور اشاره کرد و گفت: با تامین زیرساخت های لازم، می توان شاهد موفقیت بیش از پیش ورزشکاران ورامینی در کشور باشیم.

استاندار تهران نیز در حاشیه این مراسم گفت: سرانه ورزشی استان تهران در حال حاضر ۴۴ سانتی متر مربع است، اما در برخی از شهرستان ها سرانه ورزشی از بسیاری از استان های محروم کشور کم تر است، که تاکیدات لازم به مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی برای افزایش این سرانه انجام شده است.

محمد حسین مقیمی ادامه داد: بعد از این مراسم قرار است، با حضور وزیر ورزش و جوانان، سالن ورزشی چند منظوره روستای « حبیب آباد» نیز افتتاح شود، در حال حاضر سرانه ورزشی شهرستان پیشوا تنها ۵ سانتی متر مربع است، که این میزان بسیار پایین تر از سرانه ورزشی استان تهران است.

وی با بیان این که کلنگ استادیوم ۵ هزار نفری شهرستان پیشوا نیز امروز و با حضور وزیر ورزش و جوانان به زمین خواهد خورد، گفت: احداث این استادیوم در شهرستان پیشوا یکی از مصوبات بر زمین مانده ای بود، که به دلیل مشکلات زمین انجام نشده است.

استاندار تهران با بیان این که اکنون این مشکل حل شده و آمادگی وجود دارد، که با سرعت هرچه تمام تر عملیات اجرایی ورزشگاه مذکور آغاز شود، گفت: اکنون باید مسئولان با تمام توان سعی کنند، تا این ورزشگاه به زودی احداث شود، تا شاهد افزایش سرانه شهرستان باشیم.

مقیمی سپس از افتتاح فاز اول ورزشگاه ۵ هزار نفری ورامین ابراز خرسندی کرد و گفت: بهره برداری از این مجموعه سبب استفاده جوانان و ورزشکاران ورامینی می شود، به مسئولان گفته شده تا ورزشگاه های زیادی در شهرستان های استان تهران بنا کنند، سرانه ورزشی در برخی شهرستان های استان تهران کم و در شهرستان دیگری زیادتر است، اما باید تلاشمان را به خصوص در شهرستان هایی که سرانه ورزشی کمی دارند، مضاعف کنیم و به ساخت مجموعه های ورزشی بپردازیم.

وی گفت: در سفرهای دور اول که همراه با شورای برنامه ریزی استان تهران به شهرستان ها داشتیم، نیاز این شهرستان ها از جمله نیازهای ورزشی آن ها مشخص شد و سعی داریم تعادلی بین شهرستان ها در این استان ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار