استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

لزوم توجه به فرآوری محصولات خراسان جنوبی در داخل استان

بیرجند (پانا) - استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زرشک، زعفران و عناب سه محصول استراتژیک استان خراسان جنوبی به شمار می آیند، اظهار کرد: نباید اجازه داد که محصول به صورت خام از استان خارج شودو در جایی دیگر فرآوری و بسته بندی شده و به نام آن منطقه توزیع شود.

کد مطلب: ۸۵۲۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه به فرآوری محصولات خراسان جنوبی در داخل  استان

محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی که صبح امروز در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایران شبکه یک سیما سخن می گفت، به بیان ظرفیت های حوزه های مختلف خراسان جنوبی پرداخت و عنوان داشت : خراسان جنوبی با دارا بودن بیش از 340 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان ، بیشتر میزان مرز مشترک را با این کشور داراست که این خود باعث به وجود آمدن ظرفیت هایی در حوزه تجارت خارجی میشود.

مروج الشریعه ادامه داد: در سال 96 و از پایانه مرزی ماهیرود، بیش از 800 میلیون دلار کالا به کشور افغانستان صادر شده است که بخشی از کالاهای صادراتی، محصول خود خراسان جنوبی بوده اند .

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امیدواریم بازارچه ماهیرود، گسترش یابد گفت:در تلاش هستیم تا با موافقت دولت افغانستان، تجارت را با این کشور از طریق دو بازارچه دوکوهانه و یزدان نیز از سر بگیریم.

وی در ادامه گریزی نیز به صنعت کشاورزی خراسان جنوبی زد و با اشاره به اینکه زرشک، زعفران و عناب سه محصول استراتژیک استان خراسان جنوبی به شمار می آیند، اظهار کرد: نباید اجازه داد که محصول به صورت خام از استان خارج شود و در جایی دیگر فرآوری و بسته بندی شده و به نام آن منطقه توزیع شود زیرا در این صورت ارزش افزوده محصول از آن دیگری خواهد بود.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به پروژه های افتتاحی در هفته دولت در خراسان جنوبی ، تصریح کرد:تا پایان سال برای حوزه صنعت خراسان جنوبی، 920 میلیارد تومان پروژه در نظر گرفته شده است که امیدواریم به بهره برداری برسد.

مروج الشریعه در ادامه گردشگری را به عنوان یکی از ظرفیت های خراسان جنوبی بر شمرد و اذعان داشت: در نوروز امسال بیش از یک میلیون گردشگر وارد خراسان جنوبی شده اند که در این بین شهرستان طبس به دلیل وجود زیارتگاه برادر امام هشتم(ع) ، تعداد بیشتری از زائرین و مسافران را در خود جای داده است.

استاندار خراسان جنوبی میزان فروش صنایع دستی شهرستان طبس در نوروز امسال را یک میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: صنایع دستی خراسان جنوبی نیز ، توان رقابت را با دیگران دارند.

وی در پایان اشاره ای به برگزاری کنگره 2000 شهید استان خراسان جنوبی کرد و گفت: کارگروه های این کنگره برگزار شده و برنامه ها در مهر ماه ساال جاری برگزار خواهد شد و این کنگره بزرگترین رویداد فرهنگی استان در سال 97 به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار