امام جمعه همدان: آیین های عزاداری به دور از خرافات برگزار شود

همدان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان بیان کرد: عاشورای حسینی شناسنامه شیعیان است بنابراین باید آیین های عزاداری این ماه به دور از خرافات و با آداب مناسب برگزار شود.

کد مطلب: ۸۵۲۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه همدان: آیین های عزاداری به دور از خرافات برگزار شود

آیت الله غیاث الدین طه محمدی شامگاه شنبه در جمع هیات های مذهبی بیان کرد: دین مبین اسلام به مساله کیفیت توجه زیادی داشته است بنابراین در تمامی برنامه ها به ویژه آیین عزاداری برای امام حسین(ع) باید کیفیت و آداب عزاداری مورد توجه هیات های مذهبی قرار گیرد.
وی افزود: دین اسلام به عنوان دین کامل جهان یک دین کیفی است با این توصیف که تمامی شروط لازم برای هر عمل و کاری را مورد توجه قرار داده است.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر فعالیت ها بدون توجه شروط و استانداردها انجام شود حتی در صورت انبوهی جمعیت و کارهای زیاد، نتیجه بخش نیست.
آیت الله طه محمدی ادامه داد: در مراسم عزاداری امام حسین(ع) کیفیت فدای قیل و قال شده و این مراسم ها دیگر اثر بخشی لازم را در جهان ندارد.
امام جمعه همدان یادآوری کرد: نحوه برگزاری مراسم ماه محرم در 15 سال گذشته گویای این است که عزاداران حسینی مظلومیت آل الله را درک نکرده و بیشتر تماشاچی مراسم سید الشهدا (ع) هستند.
وی با تاکید بر اینکه دشمن با تشخیص این خلاء سعی در خالی کردن عزاداری ها از محتوا دارد گفت: تمامی افراد سهیم در برگزاری آیین های عزاداری با خودسازی، کار خود را تنها برای رضای خدا انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: عزاداری برای رضای خدا حتی سرسخترین افراد مشرک را نیز به خود جلب و جذب می کند اما وضعیت فعلی عزاداری ها دستاویزی برای توهین به مکتب و مذهب شیعه و تمسخر این مذهب توسط دشمنان و وهابیت است.
آیت الله طه محمدی خاطر نشان کرد: سال 54 حجاج ایرانی در نماز جماعت اهل تسنن شرکت نمی کردند و با شنیدن صدای اذان از مسجد الحرام خارج می شدند.
وی بیان کرد: مخالفان مکتب شیعه، پیروان این مذهب را تارک نماز می دانستند اما امام راحل برای پیشگیری از این رویداد تلخ فتوا به ضرورت شرکت شیعیان در نماز جماعت اهل تسنن و پرهیز از اقامه نماز در هتل ها دادند.
امام جمعه همدان ادامه داد: طبق احادیث و روایات برای حفظ وحدت امت اسلام نباید اجازه بروز تفرقه بین مسلمانان داد در حالیکه هم اینک آل سعود که خود را خادم الحرمین می داند قاتل اسلام شده است.

** عده ای قمه زنی را ترویج می دهند
نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: امروز کوچکترین حرکات شیعیان را ضبط و پخش کرده و عاشورا و مکتب امام حسین (ع) را تمسخر و زیر سوال می برند.
آیت الله طه محمدی قمه زنی را کار ناصحیح و بدترین عمل در آیین های مذهبی دانست و اضافه کرد: عده ای این امر زشت را ترویج می کنند در حالیکه رهبر معظم انقلاب بر اهمیت ترک این کار بسیار تاکید کردند.
وی ادامه داد: برنامه زیبای شیرخوارگان حسینی حاوی پیام بی گناه بودن کودکان و جلوگیری از کشتار بی رحمانه آنها برای جهانیان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار