آغاز طرح استقبال از مهر در نیمه دوم شهریور

همدان (پانا) - معاون خدمات شهری شهردار همدان از آغاز طرح «استقبال از مهر» خبر داد و اظهار کرد: بنابر تأکیدات شهردار همدان در خصوص بازگشایی مدارس و طرح «استقبال از مهر» وبه مناسبت استقبال از ماه مهر در مسیرهای منتهی به مراکز آموزشی و مدارس شهر به صورت ویژه کار انجام می شود.

کد مطلب: ۸۵۱۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح استقبال از مهر در نیمه دوم شهریور

وحید علی ضمیر در جلسه ستاد استقبال از مهر شهرداری همدان که در دفتر معاونت خدمات شهری برگزار شد، با تأکید بر آمادگی شهرداری همدان به منظور استقبال از مهر و تقارن آن با ایام عزاداری محرم و هفته دفاع مقدس، بیان کرد: آغاز این طرح از نیمه دوم شهریور 97 و پایان آن هفته اول مهر است و در این طرح سازمان‌ها و مدیریت‌های حوزه معاونت خدمات شهری، امور زیربنایی و حمل و نقل شهری و نیز مناطق چهارگانه شهرداری مشارکت و همکاری دارند. در ادامه جلسه برنامه‌های ستاد استقبال از مهر که بیش از 50 شرح وظیفه است تشریح شد و مدیران نظر خود را در مورد هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های استقبال از مهر اعلام کردند.

بر اساس این گزارش امور شهرهای مناطق چهارگانه به پاک‌سازی و تنظیف، شستشو و آب پاشی معابر اصلی و گذرهای منتهی به مدارس، پاک‌سازی و امحاء پوسترهای تبلیغاتی و دیوار نویسی‌های حاشیه معابر اصلی و فرعی، جمع آوری نخاله و مصالح ساختمانی در معابر، شستشوی مخازن زباله، تسطیح زمین‌های بایر و پاک‌سازی علف‌های هرز پیاده روهای اطراف مدارس، لکه گیری آسفالت معابر و ترمیم پیاده روها در محدوده مدارس و ترمیم مسیرهای حفاری در این ایام و... می‌پردازند.

این گزارش ادامه می‌دهد: به همین مناسبت برگزاری مراسم جشن شکوفه‌ها و زنگ مهر در مدارس منتخب و اهدای گل برای توزیع بین دانش‌آموزان در مدارس منتخب، ترمیم و مرمت فضای سبز پیرامون و داخل محوطه مراکز آموزشی، هرس درختان و کاشت نهال، درختچه و گل و گیاه در باغچه‌های داخل محوطه مراکز آموزشی، امحاء دیوارنویسی جداره‌های مدارس، نظافت و پاک‌سازی پارک‌ها، رفیوژها و رنگ آمیزی دیواری مدارس از جمله اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است.

در این جلسه به اقدامات سازمان مدیریت پسماند شامل ممنوعیت خاک‌برداری در این ایام، تحویل مخازن مخصوص جمع آوری زباله خشک و کاغذ به مدارس، برگزاری کارگاه و کلاس آموزشی با محوریت تفکیک پسماند از مبداء، توزیع بسته‌های آموزشی با سرفصل‌های تفکیک از مبداء زباله‌‌تر و خشک‌ و کاهش تولید پسماند نیز اشاره شد.

بر اساس این گزارش سازمان آتش نشانی نیز با همکاری اداره مدیریت بحران شهرداری به بررسی نقاط حادثه‌خیز در مدارس و محیط‌های پیرامونی مراکز آموزشی می‌پردازد و استقرار نیروهای عملیاتی و تأمین ایمنی داخل کلاس‌های مدارس منتخب، آموزش دانش‌آموزان در زمینه نکات ایمنی و برگزاری مراسم روز آتش نشانی در روز7 مهر را نیز انجام خواهد داد.

همچنین جلوگیری از سد معبر در معابر به خصوص مسیرهای منتهی به مدارس و ساماندهی وانت بارها به ویژه در محدوده مدرسه‌ها توسط سازمان ساماندهی مشاغل و مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری در طرح استقبال از مهر مطرح شد.

از دیگر برنامه‌های ستاد استقبال از مهر شهرداری همدان در حوزه معاونت زیربنایی و حمل و نقل شهری، نظافت و پاک‌سازی داخل اتوبوس‌ها و تاکسی ها، نصب بنر و پرچم‌های تبریک، اجرای کف نوشته ها، نصب و ترمیم تابلوهای احتیاط عبور دانش‌آموزان و عبور عابر پیاده در مناطق پرتردد و پرخطر، رنگ آمیزی سرعتکاه‌ها و اصلاح چراغ‌های ترافیکی و خط‌کشی عابر پیاده مدارس، شستشو و ترمیم تابلوهای راهنمایی رانندگی، سیلندرهای ترافیکی و چراغ‌های چشمک زن، نظارت کامل بر شرکت‌های ساماندهی سرویس مدارس و کلیه تاکسی‌ها و ساماندهی 1500 دستگاه خودرو سرویس مدارس و آموزش به آنها برای پوشش 6هزار دانش‌آموز، همچنین ارائه رایگان خدمات اتوبوس‌ها برای دانش‌آموزان و دانشجویان در روز اول مهر ماه و... خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار