کسب 357 مدال توسط دانش آموزان خراسان رضوی در مسابقات ورزشی کشور

مشهد(پانا)_معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش آموزان خراسان رضوی در مسابقات ورزشی کشور 357 مدال شامل 132 مدال طلا 98 مدال نقره و 127 مدال برنز کسب کردند که این تعداد مدال در ده سال اخیر بی سابقه است.

کد مطلب: ۸۵۱۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
کسب 357 مدال توسط دانش آموزان خراسان رضوی در مسابقات ورزشی کشور

صفدر سلطانی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: با پیشرفت و ماشینی شدن جامعه تحرک کمتر شده است و این وظیفه اموزش و پرورش و سایر نهاد های مرتبط با ورزش و سلامت سنگین تر می کند؛از شش ساحت سند تحول بنیادین نیز یک ساحت آن تربیت بدنی و زیستی است که این ساحت اثر مستقیم را بر ساحت های دیگر دارد.
وی ادامه داد: درس تربیت بدنی در تمام پایه های تحصیلی تعریف و اجرایی شده است که اهمیت ان را نشان می دهد.
صفدر سلطانی ادامه داد: در حال حاضر 2356 مربی تربیت بدنی در سطح استان خراسان رضوی داریم و همینطور 5 هزار و 147 نفر دارای گواهینامه داوری و مربیگری در حوزه ورزش مشغول به فعالیت هستند.
وی در خصوص سرانه فضاهای آموزشی استان گفت: اکنون سرانه فضای آموزشی کشور 17 درصد می باشد که استان خراسان رضوی با 13 درصد سرانه فضای ورزشی در زیر این میانگین می باشد.

وی گفت: در حوزه اوقات و فراغت بیش از 65 هزار نفر در 2500 کلاس در 800 محل کانون اوقات و فراغت شرکت کردند
وی در خصوص کیفیت بخشی و توانمند سازی معلمان گفت: در حوزه منابع آموزش سه جلد کتاب به تعداد 1000 جلد در اختیار دبیران دوره ها تحصیلی قرار خواهد گرفت؛ دفتر کار معلمان تربیت بدنی به تعداد 6 هزار جلد منتشر و آماده توزیع شده است همچنین دوره های آموزشی توانمند سازی معلمان را داشتیم که منجر به تخصصی شدن فعالیت های تربیت بدنی در مدارس شده است برنامه دوره آموزشی توانمند سازی آموزگاران پایه است با توجه به اینکه در دوره ابتدایی آموزگاران پایه مدت زیادی شاد دانش /اموزان را حل می کنند؛ این آموزگاران در دوره آموزشی با حداقل اطلاعات وفعالیت های ورزشی آشنا شوند وضمن ترغیب، خودشان دانش آموزان را به فعالیت های ورزشی هدایت کنند
نزدیک به 6 هزار آموزگار ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه آموزش خواهند دید.
این مقام مسئول اظهار کرد: ما در استان خراسان رضوی در نتیجه های تلاش مربیان 392 دانش آموز را در قالب 50 تیم که به مسابقات کشوری اعزام کردیم مفتخریم که بیان کنیم که 357 مدال شامل 132 مدال طلا 98 مدال نقره و 127 مدال برنز کسب کردیم . 29 مقام تیمی بوده است که 11 مقام اول کشور 6 مقام دوم و12 مقام سوم توسط دانش آموزان خراسانی کسب کردیم که این را اضافه کنم که این حجم مدال آوری در ده سال گذشته بی سابقه بوده است.
سلطانی اظهار کرد: در حوزه معلمان ورزش دو جشنواره برگزار می شود که در جشنواره الگوی تدریس درس تربیت بدنی مقام اول کشور و همینطور در رقابت های علمی تخصصی برادران مقام اول کشور کسب کردیم و مسابقات خواهران هم اکنون در اصفهان در حال برگزاری است.
در رابطه با فعالیت های پروژه مهر و بازگشایی مدارس طرح یکسان سازی تجهیزات ورزشی بررسی شده و در پایان همین هقته با توزیع 1279 بسته ورزشی 37346 قلم کالا 1233 بسته سلامت به ارزش 12 میلیارد ریال تحت عنوان کاروان توزیع لوازم ورزشی انجام و ارسال خواهد شد.
وی همچنین اظهار کرد: برای ارتقا سرانه فضاهای ورزشی 25 پروژه با اعتبار 40 میلیارد تومان در سال 1397 به بهره برداری می رسند که شامل 3 استخر از 25 استخر نیمه تمام 8 چمن مصنوعی و 14 سالن ورزشی از 38 سالن نمیه تمام است که سالن های ورزشی به همت خیر بزگوار مروج تربتی در نواحی تبادکان و تربت حیدریه به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچین خاطر نشان کرد: در صورت تکمیل فضاهای نیمه تمام به شرط ثابت بودنجمعیت دانش آموزان به فضای سرانه آموزشی بیش از 16 درصد خواهیم رسید که با این رشد به میانگین کشوری نزدیک خواهیم شد.
صفدر سلطانی در پایان گفت: در حال حاضر 3 کارگروه تشکیل دادیم که یکی از این کاگروه ها نظارت بر ارزیابی فضاهای ورزشی را بر عهده دارد دومین کارگروه نظارت بر پایگاه های تغذیه سالم و سمین آن کاگروه ویژه استعداد یابی می باشد که این 3 کارگروه فعال می باشند و در خصوص پایگاه های تغذیه سالم اجرای این پایگاه ها برعهده سازمان دانش آموزی و نظارت بر روند و ارزشیابی آن برعهده ما می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار