سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور در قم برگزار می‌شود

قم (پانا) - معاون تربیت بدنی آموزش‌وپرورش قم از برگزاری سی و ششمین دوره از مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور از پنج‌ تا سیزدهم بهمن‌ماه در قم خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۴۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور در قم برگزار می‌شود

مجتبی رمضان بیگی ظهر دیروز در نشست خبری سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر سراسر کشور که در سالن جلسات اداره کل آموزش‌ و پرورش قم برگزار شد، با اشاره به اینکه آموزش‌ و پرورش استان در 4 هرم اصلی 1- ورزش‌های همگانی، 2- قهرمانی، 3- حرفه‌ای 4- المپیاد که موردپذیرش بسیاری از کشورهای دنیا است، فعالیت خود را ادامه پی گیری می کند بیان کرد: برای آمادگی جسمانی دانش آموزان در راستای از بین بردن فقر حرکتی و کسب سواد آن،با استفاده از درس تربیت‌بدنی در تمامی مدارس و در همه مقاطع تحصیلی از پایه اول تا پایه دوازدهم و دو ساعت در هفته انجام می شود.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: مسابقات کشوری دانش‌آموزی منحصراً در تابستان برگزار می‌شد، اما برنامه ریزی شد تا امسال و برکت ایام پیروزی انقلاب اسلامی این مسابقات در دهه مبارک فجر برگزار شود.

وی گفت: فدراسیون ورزش مدارس ایران طی دو سال گذشته دارای ساختار قانونمندی شده که با توجه به آن مسابقات ورزشی را در سطح کشور پیش‌بینی می‌کند.

رمضان بیگی تصریح کرد: آموزش‌ و پرورش استان در کنار درس تربیت‌ بدنی، ورزش صبحگاهی، کانون ورزشی درون مدرسه‌ و برون مدرسه‌ای و المپیاد درون مدرسه‌ای در نظر گرفته‌شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان قم افزود: مسابقات کشوری پسران در رشته‌های بسکتبال، کبدی، کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای و رشته ورزشی جدیدی بنام لنگ از پنجم بهمن ماه تا سیزدهم بهمن سال جاری به میزبانی استان قم برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر معرفی رشته جدید لنگ در عرصه‌های ورزشی تصریح کرد: این رشته انفرادی تلفیقی از فوتبال نمایشی با توپ مخصوص و رشته سپک تاکرا است که در آن هنرهای فردی ورزشکار به نمایش گذاشته می‌شود، همچنین جمع امتیازات نفرات مسابقه برنده استان را مشخص می‌کند.

رمضان بیگی عنوان کرد: محل اسکان ورزشکاران در دو دانشگاه پردیس فرهنگیان حضرت معصومه(س) و آیت‌الله طالقانی و عوامل و داوران در مرکز رفاهی شماره 1 فرهنگیان قرار داده‌شده است.

وی با اشاره به تعداد 2000 نفری ظرفیت شرکت‌کنندگان در این مسابقات، اعم از داور سرپرست عوامل اجرایی و فنی خاطرنشان کرد: از 29 استان در رشته بسکتبال، 25 استان در رشته کشتی پهلوانی، 28 استان در رشته کبدی و 13 استان در رشته لنگ، در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش قم افزود: : بیش از 20 کمیته اجرایی نظیر کمیته تجهیزات، بهداشت ،پزشکی و فنی، شهرداری، هلال‌احمر ، نیروی انتظامی بر روند این مسابقات، نظارت خواهند داشت.

رمضان بیگی در پایان گفت: حکم قهرمانی تیمی و انفرادی، مدال تیمی و جام قهرمانی و پرداخت پاداش مالی جهت تجلیل از قهرمانان از جوایز پیش‌بینی‌شده برای این دوره از مسابقات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار